مسجدی که به‌واسطه برگزاری کلاس‌های حوزوی و اخلاق برقرار شده است

حجت‌الاسلام حسینی گفت: مسجد امام حسین(ع) به‌واسطه برگزاری کلاس‌های حوزه علمیه امام حسین(ع) در شبستان و حیاط آن و برپایی جلسات اخلاق با حضور چهره‌های سرشناس منبر، به مسجدی برقرار تبدیل شده است.

حجت الاسلام «سیدرضا حسینی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد برقرار یعنی مسجدی که هم در آن به روی مردم باز باشد و هم برنامه های مفید و موثر در آن اجرا شود، اظهار کرد: این مطالبه مقام معظم رهبری چند سال قبل مطرح شد و اکنون اهمیت آن بیش از هر زمان مشخص شده است.

 

برگزاری کلاس های حوزوی در شبستان و حیاط مسجد

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) (واقع در شهر ری، محله دیلمان) افزود: درِ این مسجد همه روزه از هفت صبح تا حداقل یک ساعت پس از اذان مغرب به روی مردم باز است. علت اصلی باز بودن در این مسجد برگزاری کلاس های حوزه علمیه در شبستان و حیاط این خانه خدا است.

 

وی با اشاره به تدریس درس خارج فقه توسط آیت‌الله رئیسی در این حوزه علمیه در حدود ۱۵ سال پیش، اضافه کرد: حوزه علمیه امام حسین(ع) در حیاط مسجد امام حسین(ع) واقع شده و در مجزایی از در مسجد ندارد، فعالیت حوزه علمیه و رفت و آمد طلاب، به برقراری این خانه خدا کمک بسیار کرده است.

 

استقبال مردم از درس اخلاق و کلاس های عمومی حوزه علمیه مسجد

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: کلاس اخلاق و برخی از کلاس های عمومی حوزه علمیه امام حسین (ع) تقریبا هر هفته با حضور سایر گروه های مردم برگزار می شود که همین در جذب حداکثری مخاطبان به مسجد امام حسین (ع) بسیار موثر بوده است. شخصیت هایی همچون آیت الله رئیسی، حجج اسلام صدیقی و ابوترابی‌فرد، امامان موقت جمعه تهران و آیت الله طه محمدی -نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه همدان- از جمله سخنرانان در این کلاس ها بوده اند.

 

وی گفت: گروه جهادی مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) اعضای مشترکی دارند که در انجام فعالیت های جهادی همچون تهیه و توزیع کمک های مومنانه و خدمت به آسیب دیدگان از حوادثی همچون سیلاب و زمین لرزه به طور مشترک اقدام می کنند.

 

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) تاکید کرد: از دیگر عوامل برقراری این خانه خدا، برگزاری کلاس های احکام در روزهای دوشنبه و چهارشنبه و به صورت کارگاهی است، که از سوی اهالی با استقبال مواجه شده و توانسته به بسیاری از سوالات آنان پاسخ دهد.

 

وی با بیان اینکه تلاش ما در مسجد امام حسین(ع) بر ‌آن است که نیازهای مختلف اهالی محله را پاسخ دهیم، گفت: در این راستا روزهای سه شنبه یک پزشک آقا و یک پزشک خانم برای ویزیت رایگان متقاضیان از ساعت ۱۵ تا اذان مغرب حضور می یابند.

 

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: ستاد جهیزیه مسجد امام حسین(ع) نیز بسیار فعال است و هر سال حداقل ۱۰ مجموعه جهیزیه را با همکاری گروه جهادی مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) به دست نوعروسان بی‌بضاعت می رساند. کار شناسایی نیازمندان واقعی توسط بچه های همین مسجد انجام می شود.

کد خبر 1225468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha