ناکامی غربی ها و بهانه های بی پایان برای فشار بر ایران

ناظران می گویند که غربی ها باید مستقل از آمریکا و لابی های صهیونیست با ایران تعامل کنند زیرا پس از ۴۰ سال تحریم های کمر شکن ضد ایران حالا ادعا می کنند که تهران به ابرقدرتی به نام روسیه سلاح می رساند، ادعایی که به معنای بی اثر بودن این تحریم ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ،‌پس از اقدام خطرناک و نسنجیده اوکراین در منفجر کردن پل کریمه، کاملا پیش بینی می شد که روسیه به شدت به آن پاسخ دهد و به زیرساخت های این کشور حمله کند زیرا پل کریمه برای روسیه بسیار با اهمیت محسوب می شود. با این حال وسوسه های بسیار غرب، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین را بر آن داشت تا با بهره گیری از حملات روسیه ادعا کند که این حملات با استفاده از پهپادهای ایرانی از نوع شاهد 136 صورت می گیرد.

بدون شک آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از همه در وسوسه کردن زلنسکی برای طرح این ادعا نقش داشته اند زیرا وی بدون هیچ دلیلی، همکاری ادعایی تسلیحاتی ایران با روسیه را نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت در سال 2015 دانست، قطعنامه ای که ناظر بر توافق هسته ای بین ایران و گروه پنج به علاوه یک است.

قابل توجه اینکه رهبران اوکراینی به همین حد بسنده نکردند بلکه خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران شدند، درخواستی که بلافاصله آمریکا، انگلیس و فرانسه با هماهنگی قبلی از آن استقبال و استفاده کرده و خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت شدند تا به این اقدام ادعایی ایران رسیدگی شود و البته بسته تحریمی که از قبل آماده کرده بودند و براساس آن برخی افراد و برخی نهادها در ایران به بهانه ارتباط با ساخت پهپاد تحریم شدند.

این در حالی است که بر هیچ فرد آگاه و زیرکی پوشیده نیست که دروغ فروش پهپادهای ایرانی به روسیه صرفا بهانه ای برای هدف قرار دادن نه تنها روسیه بلکه ایران است.

ناظران تصریح می کنند که غرب با وجود تاکیدِ هم روسیه و هم ایران بر دروغ بودن چنین ادعایی، همچنان در پی تشدید فشار بر تهران برای وادار کردن آن به امضای توافق هسته ای طبق شروط آمریکا است و این در حالی است که غربی ها در هجمه وحشیانه رسانه ای و تبلیغاتی ضد ایران به بهانه ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر در برخی شهرها شکست خوردند و به آنچه می خواستند نرسیدند.

با وجود تاکید چندباره ایران بر دروغ بودن ادعای غرب مبنی بر فروش پهپاد به روسیه، چنین اقدامی حتی در صورت واقعی بودن، به هیچ وجه نقض قطعنامه 2231 نیست زیرا محدودیت های اعمال شده بر ایران برای فروش تسلیحات متعارف، ماه اکتبر سال 2020 به پایان رسید و پس از آن ایران طبق قطعنامه یاد شده، هیچ منعی برای فروش یا انتقال تسلیحات متعارف یا مواد مرتبط، به دیگر کشورها ندارد.

ناظران تاکید می کنند با وجود چنین حقیقتی، به نظر می رسد بهانه پهپاد برای فشار بر ایران به اندازه بهانه حجاب زنان چندان کارآمد نیست، بهانه ای که کشورهای غربی در روزهای اخیر تا توانستند به آن توسل جستند تا ایران را تحت فشار قرار دهند، زیرا برخلاف غوغای تبلیغاتی غربی ها مبنی بر حمله پهپادهای ایرانی به غیرنظامیان، مقامات اوکراینی خود اعلام کرده اند که این پهپادها چندان تلفاتی از میان غیرنظامیان بر جای نگذاشته اند و به زیرساخت ها آسیب زده اند.

نشانه دیگر دروغ بودن چنین ادعایی این است که دستگاه های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده اند که پهپادهای ایرانی بارها در برخورد به اهداف خود ناکام بوده اند و روسیه به همین علت در پی جایگزینی برای آنها است. این در حالی است که هانو پفکور وزیر دفاع استونی به تازگی خواستار آن شده است که ائتلاف ناتو فکری برای مقابله با پهپادهای ایرانی کند، یعنی دروغ پشت دروغ.

ناظران تاکید می کنند که اروپایی ها باید یک بار هم که شده مستقل از آمریکا عمل کنند و به فکر ملت های خود باشند و با روسیه، همسایه قدرتمند خود، به عنوان یک همسایه اروپایی تعامل کنند زیرا سقوط پی در پی دولت ها در انگلیس و ایتالیا از نتایج جنگ اوکراین و بحران های اقتصادی ناشی از آن است و این در حالی است که آمریکا هزاران کیلومتر دورتر ایستاده است.

به گفته ناظران، غربی ها در برخورد با ایران هم باید واقعگرا باشند و مستقل از لابی های صهیونیست و نیز فارغ از وسوسه های آمریکا، در سیاست های خود بازبینی کنند زیرا پس از 40 سال تحریم های کمر شکن ضد ایران، حالا همه امکانات خود را به کار گرفته اند تا به گفته آنان، مانع این شوند که ایران به ابرقدرتی به نام روسیه سلاح برساند، مساله ای که به معنای شکست سیاست های غرب و بی اثر بودن تحریم های آنان است.

کد خبر 1225494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha