اصلی ترین هدف مان توانمندسازی محرومان و ارتقای کیفیت زندگی آنهاست

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به طرح رسیدگی به محله های کم برخوردار گفت: مهمترین هدف ما در این طرح ارتقای کیفیت زندگی و سرمایه اجتماعی محرومان و توانمندسازی محرومان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، پیرحسین کولیوند در همایش اقدامات انجام شده 2020 محله کم برخوردار که صبح امروز دوشنبه 2 آبان برگزار شد، گفت: جمعیت هلال احمر را مردم با امدادرسانی در بلایا و حوادث می شناسند اما در اساسنامه ما کاهش آلام بشری و کمک به مستمندان نیز وجود دارد و با این نگاه جمعیت هلال احمر و سازمان داوطلبان جوانان در این موضوعات حضور پیدا کردند تا در راستای محرومیت زدایی گام بردارند.

 

رییس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اصلی ترین هدف ما ارتقای کیفیت زندگی و سرمایه اجتماعی محرومان و توانمندسازی آنان است، اظهار کرد: ما همیشه تلاش کردیم تسهیل گر باشیم با این هدف که کار کردن برای مردم با مردم و توسط مردم باشد. این اقدامات را سرلوحه کارمان را قرار دادیم و مدل های مختلفی را نیز برای آن تعریف کردیم؛ در همین راستا توسعه خانه های هلال را آغاز کردیم تا در امر آموزش، فرهنگ سازی و توسعه و پیشرفت مناطق محروم کمک کننده باشد.

 

وی تصریح کرد: سازمان هلال احمر 17 مورد شاخص اجرایی و عملیاتی را در نظر گرفته است و اصلی ترین آن برپایی ارایه خدمات بهداشتی و درمانی، بهداشت محیط، مسایل اجتماعی و زیستی است.

 

وی اضافه کرد: با کمک امداد در قالب طرح یاس به 12 هزار خانم بالای 30 سال سرپرست خانوار کمک شد، 751 برنامه ای که در محله های مختلف داشتیم که یکی از آنها اعزام این بانوان به پیاده روی اربعین بود که این موضوع در روحیه آنها بسیار تاثیرگذار بود.

 

کولیوند گفت: طرحی را به عنوان طرح پیشگامان پیشرفت و عدالت شروع کردیم که هدف آن آموزش مهارت برای افراد است و اینکه جوانان توانمند بتوانند سایرین را نیز توانمند کنند. با این طرح استعدادها در محلات مختلف شناسایی و فرصت های شغلی جدید شناسایی و ایجاد می شود.

 

وی اظهار کرد: هم اکنون در یازده استان این اقدام شروع شده است نه تنها با آن شغل برای مردم ایجاد کرده ایم بلکه یک چرخه کامل از توانمندسازی در استان انجام شده است.

 

رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه ما بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به جوانان داشته ایم، گفت: ما در این موضوع با تمام توان پیش می رویم تا با تشکیل حلقه ها در محله های کم برخوردار آنها را توانمند کنیم.

 

وی گفت: در جلسه ای که در مجمع جهانی صلیب سرخ در ژنو برگزار شد از طرح تشکیل خانه های هلال استقبال شد و قرار شد سفیران جمعیت ها نیز در کشورمان این طرح را اجرایی کنند.

 

وی برنامه توسعه خانه های هلال را از مهمترین برنامه های هلال احمر عنوان کرد و گفت: ما معتقدیم باید این خانه ها توسعه یابند تا آموزش ها در مناطق محروم و محلات کمتر برخوردار در همه استان تسری یابد.

 

وی با تاکید بر توسعه کسب و کارهای خرد و زودبازده در این محلات یادآور شد: ما این کسب و کارها را اعتبارسنجی می کنیم و به گروه های واجد شرایط تسهیلات اعطا می کنیم تا خودشان را خودکفا و توانمند کنند و این تولیدات را از طریق مشارکت های عمومی به فروش برسانند البته از سایر دستگاه ها نیز استفاده می کنیم. از مجمع جهانی صلیب سرخ خواسته ایم تا تولیدات  ما را در سایت صلیب سرخ معرفی و بارگزاری کنند تا ار این طریق این تولیدات را به سایر کشورها نیز ارسال کنیم.

 

کد خبر 1226031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha