مسجدی برقرار که آیت‌الله رئیسی از آنجا اعلام کاندیداتوری کرد

حجت‌الاسلام کریمی با شرح اقدامات مسجد حوری برای پیوند مسجد و مدرسه، گفت: جذب دانش‌آموزان از طریق تبلیغ چهره‌به‌چهره بچه‌های مسجد، برگزاری حلقه‌های صالحین و تعامل با مدارس محلات قیام و ری به برقراری این خانه خدا با حضور نوجوانان و جوانان کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد «حوری» (واقع در تهران، بلوار قیام) از جمله مساجد فعال در اجرای طرح «پیوند مسجد و مدرسه» و مجری طرح ابتکاری مدرسه در مسجد است؛ از این رو مروری داریم بر آنچه این خانه خدا برای ارتباط با مدارس انجام می دهد.

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا کرمی» با ابراز نگرانی درباره وضعیت تربیتی در برخی از مدارس، اظهار کرد: متاسفانه برخی از معلمان آدرس اشتباه به دانش آموزان می دهند و رفتار و کردار آنان تاثیر سوء بر کودکان و نوجوانان دارد چنان که در حوادث یک ماه اخیر شاهد نتیجه منفی این اثرگذاری در میان برخی دانش آموزان هستیم.

 

لزوم توجیه مدیران مدارس در زمینه همکاری بیشتر با مساجد

امام جماعت مسجد حوری اضافه کرد: متاسفانه، مدیران و آموزگاران مدارس درباره ضرورت تعامل حداکثری مدارس و مساجد به درستی توجیه نشده اند لذا بعضاً شاهد برخی اشکال تراشی ها درباره مدت زمان حضور ائمه جماعات در مدارس هستیم. وزارت آموزش و پرورش باید شیوه نامه همکاری میان مساجد و مدارس را ابلاغ کند تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

 

وی تصریح کرد: مساجد باید امکانات مالی اجرای طرح مدرسه در مسجد را داشته باشند؛ متاسفانه، از یک سو هزینه ثبت نام در مدارس بالا است و از سوی دیگر، فضای تربیتی لازم و کارآمد در مساجد وجود ندارد.

 

حضور مستمر ۹۰ دانش‌آموز در برنامه های مسجد حوری

امام جماعت مسجد حوری ابراز کرد: اهالی این مسجد تعامل خوبی با مدارس محلات قیام و ری دارند و زمینه حضور مستمر بیش از ۹۰ دانش آموز را در نماز جماعت و سایر برنامه های مسجد حوری فراهم کرده اند. این دانش آموزان توسط بچه های مسجد و از طریق تبلیغ چهره به چهره جذب شدند.

 

 

 

وی ادامه داد: کلاس های حوزوی شامل آموزش قرآن، دروس اولیه حوزوی، شرح نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و زبان عربی در مسجد حوری با تدریس نیروهای متدین و بسیجی هر روز از ساعت ۱۶ در شبستان این مسجد و با تدریس چهار مربی و طلبه برگزار می شود. در فصل تابستان این کلاس ها در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شد.

 

حجت الاسلام کریمی در ادامه با بیان اینکه شرایط محله قیام در برگزاری این برنامه ها در مسجد حوری بسیار موثر است، گفت: مسجدی حوری همان مسجدی است که آیت الله سید ابراهیم رئیسی از اینجا در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد که حضور در یک مسجد برای چنین کاری نشان دهنده عمق نگاه استراتژیک آقای رئیسی است بر این اساس ما الآن بیش از هر زمانی امیدوار هستیم تا دولت مردمی ایشان بتواند از مساجد حمایت کند. 

 

جهاد تبیین محور اصلی برنامه‌ها در مسجد حوری است

وی اضافه کرد: هر فصل برنامه های آموزش و شرح و تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه را به صورت موضوع‌محور اجرا می کنیم؛ اکنون و در پاییز ۱۴۰۱ جهاد تبیین برای نسل جوان را دنبال می کنیم؛ البته رویکرد تبیینی همیشه در برنامه های مسجد حوری وجود دارد که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، جهاد تبیین را محور قرار دادیم.

 

 

 

 

حجت الاسلام کریمی افزود: هر ماه یک جلسه فراگیر و کلی با محور جهاد تبیین در مسجد حوری برگزار می شود که سخنرانان و شخصیت های برجسته ای همچون حجج اسلام و المسلمین علیرضا پناهیان و حمید رسایی و عزت الله ضرغامی در این جلسات سخنرانی کرده اند.

 

وی ادامه داد: برنامه های قرآنی در مسجد حوری با محوریت حفظ و تدبر در قرآن برگزار می شود و دارالقرآن این مسجد در این زمینه کلاس های متنوعی برگزار می کند. هر سال بیش از ۲۰ نفر از طریق شرکت در این کلاس ها حافظ اجزایی از قرآن می شوند.

 

همکاری با ناحیه بسیج امام خمینی(ره) در برگزاری مسابقات قرآنی

امام جماعت مسجد حوری اضافه کرد: همه ساله مسابقات قرآنی به مناسبت دهه فجر در سطح گسترده و با همکاری حوزه مقاومت بسیج ۳۰۷ ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) تهران بزرگ برگزار می شود و حداقل هزار نفر در این مسابقات شرکت می کنند.

 

وی افزود: پایگاه بسیج مسجد حوری حلقه های صالحین را ویژه کودکان و نوجوانان و با محور آموزش حفظ و تدبر در قرآن برگزار می کند. دو حلقه نیز ویژه جوانان و دانشجویان برگزار می شود که به زودی اعضای آنها کرسی آزاداندیشی در مسجد برگزار می کنند.

 

 

کلاس آموزش قرآن در مسجد «حوری» برگزار می‌شود - خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه  دین ، فرهنگ و اندیشه

 

 

همکاری خوب مسجدی ها با هیئت‌های محلات قیام و ری

حجت الاسلام کریمی در پایان خاطرنشان کرد: مسجد حوری همچنین پایگاه هیئت های بزرگ مذهبی مناطق قیام و ری همچون «متوسلین به حضرت علی‌اکبر(ع)»، «شهدا» و «حضرت رقیه(س)» است. این هیئت ها به مسجد حوری در تهیه و توزیع کمک های نقدی و غیرنقدی برای نیازمندان کمک می کنند. همچنین، گروه جهادی این مسجد با مشارکت همین هیئت ها در خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم کشور فعالیت دارند که ساخت و نوسازی خانه ها و مدارس و توزیع بسته های ارزاق از جمله این خدمات است.

 

کد خبر 1226516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha