پیشنهاد کمک ۵۶ میلیارد تومانی به هلال احمر خراسان جنوبی در سفر دوم رئیس جمهور

قناعت گفت: در راستای سفر دوم رئیس جمهور به استان، چهار مصوبه به میزان ۵۶ میلیارد تومان برای هلال احمر استان در جهت ساختمان اداری هلال احمر، سوله های امدادی، مرکز تخصصی امداد و نجات بیرجند و تامین و تجهیز خودروهای امدادی پیشنهاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت ظهر امروز چهارشنبه (۴ آبان) در بازدید از هلال احمر خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی یک استان خاص است و شرایط اقلیمی خاصی دارد و چندین سال است که با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند.

 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: جمعیت هلال احمر در نوک مقابله با وقایع حادثه خیز قرار دارد و تاکنون در خراسان جنوبی به خوبی عمل کرده است و امیدواریم دیگر شاهد حوادث تلخ طبیعی نباشیم و بتوانیم مشکلات قبلی را جبران کنیم.

 

وی با اشاره به بحث آموزش ویژه مدیران گفت: یک بحث کلیدی است و اگر آموزش های اولیه را یاد بگیریم قطعا در پایین آوردن ضریب خسارات و حوادث را می توانیم کاهش دهیم.

 

قناعت ادامه داد: امیدواریم بتوانیم شاهد برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران خراسان جنوبی توسط هلال احمر باشیم و این موضوع پیگیری خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی به راه اندازی داروخانه تک نسخه ای هلال احمر اشاره کرد و افزود: راه اندازی این داروخانه به مردم کمک بسیاری خواهد کرد و کسب مجوز آن از دستگاه های مرتبط پیگیری خواهد شد.

 

وی با اشاره به بالگرد پرواز در شب عنوان کرد: بالگرد هوایی ۴۱۲ جدید وارد استان خراسان جنوبی شود تا شاهد فراهم شدن امکان شب پرواز باشیم و در این راستا یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص خواهیم داد.

 

قناعت در خصوص کمبودهای زیرساختی پایگاه های امداد و نجات دوردست استان گفت: این هشت پایگاه تقسیم شوند و با کمک فرمانداران و مدیران متولی به تامین زیرساخت های آنان بپردازید.

 

استاندار خراسان جنوبی به مصوبات پیشنهادی سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در این راستا چهار مصوبه به میزان ۵۶ میلیارد تومان برای هلال احمر استان از جمله ۳۵ میلیارد تومان جهت ساختمان اداری هلال احمر، ۶ میلیارد برای سوله های امدادی، پنج میلیارد تومان مرکز تخصصی امداد و نجات بیرجند و ۱۰ میلیارد تامین و تجهیز خودروهای امداد و نجات پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه هلال احمر از جمله مجموعه های فعال است، گفت: کارگاه های آموزشی بسیاری برگزار کنید و امیدواریم شاهد حضور دستگاه های متولی در کنار هلال احمر باشیم و تلاش خواهیم کرد تا کمبودها و مشکلات هلال احمر را رفع کنیم.

 

 

کد خبر 1226617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha