یادواره سردار، سرلشگر شهید رحیم آنحفی برگزار می شود

آگلی از برگزاری یادواره سردار، سرلشگر و معلم شهید رحیم آنجفی در مسجد شهید رحیم آنجفی خبر داد.

 «یاسین آگلی» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: یادواره شهید رحیم آنجفی، همزمان با ایام شهادت ایم معلم شهید در مسجد شهید رحیم آنجفی برگزار می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علی اکبر سجادی با اشاره به اینکه این یادواره با حضور خانواده شهدا و رزمندگان ایثارگران،همرزمان شهید و مسئولین استانی برگزار می شود، ادامه داد: سخنران این مراسم سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هستند.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی در کنار این یادواره برگزار می شود، گفت: تقدیر از فعالان فرهنگی، ورزشی، پژوهشگران و... روستا و دکلمه خوانی از جمله برنامه های این یادواره است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید علی اکبر سجادی با بیان اینکه این مراسم 5 آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد شهید رحیم آنجفی برگزار می شود، ادامه داد: این یادواره به همت و همکاری پایگاه مقاومت بسیج محمد رسول لله مرزیجران، حوزه شهید مطهری، ستاد یادواره شهدای مرزیجران و کانون فرهنگی هنری شهید سید علی اکبر سجادی برگزار می شود.

 

قهرمان سرزمین آفتاب ،معلم فداکار،سرلشگر پاسدار رحیم آنجفی

شهید رحیم آنجفی متولد۲ اردیبهشت ۱۳۳۲ در روستای مرزیجران از توابع شهر اراک است، ایشان پس از تحصیل در دوران ابتدای و متوسطه در رشته رشته زبان و ادبیات عرب در دانشگاه مشغول به تحصیل شدند.

 

وی در سال ۱۳۵۳ به استخدام آموزش و پرورش درآمد و تا شروع جنگ تحمیلی در سنگر علم و دانش مشغول تدریس بود و با شروع جنگ تحمیلی قلم را بر زمین نهاد و اسحله به دست گرفت و در سنگر جهاد و دفاع از ارزش های دینی و انقلابی مشغول به فعالیت شد.

 

این شهید گرانقدر پس از رد چندین بار پیشنهاد از سمت سپاه پاسداران به اصرار فرماندهی سپاه را قبول کرد و در جبهه سومار، عملیات های بیت المقدس، رمضان، طریق القدس، علی بن ابی طالب(ع)، فتح بستان، پل سابله حضور داشت.

 

شهید رحیم آنجفی فرماندهی عملیات های طریق القدس، بیت المقدس، رمضان و والفجر۲و۳ بود و فرماندهی تیپ ۱۷لشکر علی بم ابی طالب(ع) را نیز بر عهده داشت؛ از ویژگی‏های خوب او، توفیق در برقراری ارتباط عاطفی با نیروها بود و تمام رزمندگان جبهه او را دوست داشتند و او را «عمو رحیم» خطاب می‌کردند،درلشکر 17 علی بن ابی طالب(ع) مسئولیت تیپ یکم را بر عهده گرفت.

 

در همان زمان در عملیات والفجر 3 با شجاعت تمام در تک و پاتک‏های دشمن در مهران، هدایت تیپ را با لیاقت و دلیری انجام داد،عملیات والفجر 4 در پنجوین عراق آخرین حضور زمینی سردار شهید بود و او در پنجمین روز از آبان ماه 1362با تیر دشمن به شهادت رسید.

 

 پیکر مطهر شهید بر دوش هزاران نفر از مردم شهید پرور اراک در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

 

کد خبر 1226622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha