لزوم رسیدگی به مشکلات روستاییان در زمینه اراضی ملی منابع طبیعی و محیط زیست

فکور گفت: ۲ بحث اراضی ملی منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده محیط زیست در داخل طرح هادی روستاها باعث مشکلاتی برای روستاییان شده است که در این راستا مجموعه مسئولان شهرستان فومن جهت رسیدگی قانونی به این مشکل قانونی اهتمام دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، به منظور افزایش آگاهی قانونی در خصوص حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، دوره آموزشی دهیاران شهرستان فومن امروز(چهارشنبه، 4آبان) برگزار شد.

 

در این دوره که با حضور مسئولان شهرستان همراه بود، در حوزه آشنایی با قوانین و همچنین پیشگیری از تخلفات ساخت و ساز در روستاها، خدمات آموزشی ارائه شد.

 

محور آموزش ارائه شده در این دوره عبارت بود؛ آشنایی مسئولیت های ادارات و دستگاه های مرتبط با روستاها، پیشگیری از تخریب محیط زیست، پیشگیری از تخریب جنگل ها و مراتع، پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی داخل و خارج از طرح هادی روستاها و همچنین پیشگیری از ساخت و ساز غیرقانونی در داخل روستاها.

 

در این دوره، کارشناسان ادارات کل محیط زیست، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان حضور داشتند و نکاتی قانونی در خصوص الزامات کار دهیاران آموزش دادند.

 

«موسی فکور» با استقبال از ارائه دوره های آموزشی به دهیاران، بر لزوم برخورداری با تخلفات، توجه به قانون و اهمیت همکاری بین دستگاه های متولی در حفط محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد.

 

فرماندار فومن با اشاره به این که 2 بحث اراضی ملی منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده محیط زیست در داخل طرح هادی روستاها باعث مشکلاتی برای روستاییان شده است، از پیگیری و اهتمام مجموعه مسئولان شهرستان فومن جهت رسیدگی قانونی به این مشکل قانونی خبر داد و افزود: به منظور حل این مشکل، در سطح ملی در حال رایزنی جهت رسیدگی به مشکل مردم شهرستان فومن هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد متولیان محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی با تمام تلاش خود در راستای احقاق حق مردم به ویژه روستاییان اقدام کنند، خواستار توجه به واقعیات در عین مشاهده وضعیت مردم و بومیان منطقه شد.

 

فکور با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی همگی وظیفه داریم در راستای بهبود وضعیت معیشت و زندگی شهروندان و روستاییان اقدام کنیم گفت: اعمال فشار بر مردمی که از حیث منابع طبیعی و محیط زیست با محدودیت روبرو هستند باید با ملاحظه شرایط مردم و با توجه کامل به ظرفیت های قانونی جهت مساعدت به مردم همراه باشد.

 

فرماندار فومن با گله مندی از برخی ادارات از قبیل محیط زیست شهرستان، تصریح کرد: در کنار انجام وظایف قانونی، باید شرایطی فراهم کرد که قوانین در جهت کمک به مردم و مالکان واقعی روستاها یعنی بومیان شهرستان فومن باشد؛ قوانین برای بهبود وضعیت مردم وضع می شوند نه اعمال فشار و نارضایتی. 

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش خواهد شد با حضور مدیران ارشد استانی، زمینه رفع ابهامات، تداخل و خلاء قانونی موجود به نفع روستاییان شهرستان فراهم شود.

 

کد خبر 1226625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha