گام محکم دانش آموزان گلستانی در مسیر پایداری نظام و مبارزه با استکبار

دانش آموزان گلستانی با پیروی از انگیزه های دینی و الهی همواره نشان دادند که در شرایط سختی که کشور به آنان احتیاج دارد گام های خود را در مسیر پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی محکم تر برخواهند داشت.

خبرگزاری شبستان- استان گلستان، ربابه کابلی:

 

ایستادگی مقابل ظلم و آرمان‌خواهی برای تشکیل حکومت دینی و اسلامی، دانش آموزان تهرانی را در 13 آبان سال 57 مقابل گلوله ماموران رژیم پهلوی قرار داد و مبدا حرکتی تاریخ آفرین در مسیر پیروزی نهضت امام خمینی (ره) شد.

 

انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به روزهای سرنوشت سازی خود نزدیک می‌شد و همه مردم تلاش می‌کردند به نقش تاریخی خود در راه پیروزی این جریان الهی عمل کنند.

 

در این میان دانش‌آموزان و نوجوانان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند. این جوانان پر شور وارد دانشگاه شدند و به همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در زمین چمن دانشگاه اجتماع کردند که با ورود ماموران تيراندازی آغاز شد و جوانان و نوجوانان بی‌گناه، يکي پس از ديگري، در خون خود غلتيدند. در اين روز، 56 تن شهيد و صدها نفر مجروح شدند که از جمله آنان چند دانش آموزبودند.

 

مقاومت برابر ظلم حکومت پهلوی، روحیه ستایش آمیز دانش آموزان دهه های گذشته است که همچنان نیز در آنان مشهود بوده و آنان را در مسیر تبدیل به آینده سازانی امیدآفرین یاری خواهد کرد.

 

دانش آموزان گلستانی هم با پیروی از این انگیزه های دینی و الهی همواره نشان دادند که در شرایط سختی که کشور به آنان احتیاج دارد گام های خود را در مسیر پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی محکم تر برخواهند داشت.

 

نمونه بصیرت قابل تحسین دانش آموزان گلستانی در راه استحکام بخشی درخت تناور جمهوری اسلامی در آشوب های اخیر کاملا نمایان و آشکار است.

 

در شرایطی که دشمنان هزینه و تلاش فراوانی کردند تا دانش آموزان را با نیرنگ های گوناگون در مقابل جمهوری اسلامی قرار داده و از این آب گل آلود در راستای منافع خبیثانه خود ماهی بگیرند، هوشمندی و درک بالای دانش آموزان آینده ساز و بصیر گلستانی جایی برای اجرای این توطئه ها باقی نگذاشت و 13 آبان های دیگری از نوع مقاومت در برابر نقشه های استکباری داشمنان قسم خورده ایران اسلامی خلق کرد.

 

هوشمندی دانش آموزان گلستانی دهه هشتاد و نودی باید درس بزرگی برای فریب خوردگان آشوب های اخیر باشد تا از این آینده‌سازان بیاموزند که غوغاسالاری، تخریب اموال عمومی و حمله به حافظان نظم و امنیت ثمری جز نشاندن لبخند بر لبان دشمنان ایران ندارد و فریب خوردگان باید به مسیر انقلاب برگردند.

 

دانش آموزان پرچم‌دار مبارزه با استکبار و جوانان و نوجوانان ادامه دهندگان این مسیر استکبارستیزی هستند.

 

یوم اللّه سیزده آبان، یادآور ایثار و فداکاری دانش آموزان ایران اسلامی است و باید خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند و درسی فراموش ناشدنی برای تمام دانش آموزان باشد که می توان با مجهزشدن به سلاح ایمان و دانش با ابرقدرت‌های زورگو به مبارزه بی امان پرداخت و عزّت را بر زندگی ذلت بار ترجیح داد.

 

روز سیزدهم آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که بر ضد مستکبران قیام کنند و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند.

 

یکی دیگر از نشانه های بصیرت دانش آموزان گلستانی، حضور قهرمانانه آنان در دفاع مقدس بود. تقدیم ۵۳۱ شهید از مجموع ۴ هزار شهید دفاع مقدس گلستان از میان دانش آموزان سند دیگر بصیرت نوجوانان و جوانان گلستانی است که نشان می دهد آنان در عرصه های سخت و دشوار با انتخاب صحیح و آگاهانه درس رادمردی و ایثار را به همگان دادند.

 

دانش آموزان ایران اسلامی و استان گلستان به تبعیت از مقام معظم رهبری همچنان در مسیر مبارزه با نظام سلطه و استکبار و مرگ بر آمریکا گام برمی دارند و آگاه کردن سایر دانش آموزان و شناساندن انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به ویژه بیانیه مهم و راهبردی گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب منشور رسالت عملی آنان است.

کد خبر 1228142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha