دشمنان به دنبال سبک مغزی و عدم تعقل مردم هستند/مردم بصیرت و درایت خود را در دفاع از  نظام و ولایت به نمایش گذاشتند

آیت الله حسینی گفت: نظام جمهوری اسلامی یک نظام عقلانی بوده و هر انسان عاقلی این نظام را می‌پذیرد، ولی دشمن تلاش دارد با دروغ پردازی های خود و ایجاد سبک مغزی و دوری از تعقل گرایی، این انقلاب را بلرزاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۱۳ آبان ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، ضمن قرائت سوره «والعصر»، اظهار کرد: انسان ها در زمان می‌تواند از نعمت های خداوند برخوردار شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: عمر برای انسان یک سرمایه بوده که باید قدر آن را بداند و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند راه جبران خسارت دیدن انسان را در دنیا به او نشان می دهد و آن سرمایه‌گذاری برای عالم پس از مرگ است.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: انسان می تواند با عبادت، روزه داری، پرداخت زکات، انفاق، کمک به فقرا و مستمندان می تواند سرمایه گذاری برای آخرت داشته باشد.

 

امام جمعه یاسوج حضور مردم در نماز جمعه را یک سرمایه گذاری برای آخرت دانست و افزود: فرشتگانی با قلم ها و کاغذهای مخصوص اسامی تک تک افرادی که در نماز جمعه حضور پیدا می کنند را می نویسند و ثبت و ضبطمی کنند.

 

وی در ادامه، با اشاره به اینکه خداوند چهار اصل را در این سوره شریفه (والعصر) برای سرمایه گذاری انسان در عالم آخرت بیان می کند، اظهار کرد: یک اصل آن «ایمان» بوده که شامل ایمان به خدای یکتا، روز قیامت، انبیا و اولیای الهی و کتاب های آسمانی به عنوان یک اصل مهم، اساسی و زیربنایی است.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: اگر انسان اهل ایمان نباشد، هر کار خیری هم که انجام دهد، رو به فنا بوده و هیچ اثری ندارد مگر در مواردی نادر.

 

خطیب جمعه یاسوج اصل دوم برای سرمایه گذاری انسان در عالم آخرت را «عمل صالح» دانست و افزود: انسان باید عمل صالح انجام دهد، نمی شود که انسان مومن باشد ولی اهل نماز نباشد، روزه نگیرد و نماز نخواند.

 

وی با اشاره به اینکه کسی که رستگار نشده وارد بهشت نخواهد شد، ادامه داد: به عنوان مثال نماز، کلید بهشت است که باید در همین دنیا آن را به دست بیاوریم.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه بهشتی گنج بی پایان و حتمی است، اظهار کرد: انسان اهل نماز، ایمان و عبادت به بهشت می رسد و اگر انسان عاقل باشد، به سراغ عمل صالح می رود.

 

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه «تواصی به حق و عمل» اصل سوم برای سرمایه گذاری انسان در عالم آخرت است، گفت: انسان علاوه بر اینکه خود باید اهل عمل، حیا، حجاب، زکات و ... باشد باید آن را به دیگران بیاموزد و نشان دهد.

 

وی اصل چهارم برای سرمایه گذاری انسان در عالم آخرت را «وصیت به صبر» دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که صبور هستند باید دیگران را نیز به صبر و شکیبایی دعوت کنند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: در همه دنیا مسائل و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ... وجود دارد، اگر مردم صبر و شکیبایی نداشته باشند، خود و جامعه را نابود خواهند کرد؛ همچنان که عزت، اقتدار و پیشرفت در سایه صبر و استقامت میسر خواهد شد.

 

خطیب جمعه یاسوج تاکید کرد: انقلاب اسلامی علی رغم فشارهای دشمنان محاصره های دشمنان را شکست و در یمن، سوریه، پاکستان، افغانستان، آمریکایی لاتین، لبنان، عراق و دیگر کشورها نفوذ خود را گسترش داده که این صبر در مقابل دشمنان و دشمنی ها است.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: انسان در سایه تقوا به سعادت دنیا و آخرت می رسد، زیرا عالم مال خدا بوده و اگر انسان خدایی شد، بهشتی خواهد شد.

 

آیت الله حسینی به ۱۳ آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: امروز، روز دانش آموز و روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بوده که این روز را گرامی می داریم و از حضور همه مردم در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان قدردانی می کنم.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در این روز مردم بصیرت و درایت خود را در دفاع از کشور، انقلاب، نظام و ولایت به نمایش گذاشتند، افزود: شما شایسته تحسین و بهشت خداوند هستید، همچنان که شیعه امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) نیز باید همین گونه آگاه، دانا و در میدان باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر مومنین امام علی علیه السلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را تنها نمی گذاشتند، امروز ما جهان دیگری داشتیم و قابل تصور نبود.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: بعد از قیام حضرت مهدی (عج) حکومتی مستقر می شود، پیشرفت های علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به وجود می‌آید که امروز برای ما قابل تصور نخواهد بود.

 

امام جمعه یاسوج ادامه داد: اگر در گذشته این بصیرت، دانایی و آگاهی بود که اطراف امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) را خلوت نمی‌کردند، جهان امروز در اختیار اولیای الهی و ائمه اطهار (ع) بود.

 

وی با اشاره به اینکه ملت شریف ایران از زمانی که حضرت امام (ره) فریاد زد، وی را حمایت کردند و انقلاب به پیروزی رسید، اظهار کرد: بعد از انقلاب علی رغم شرایط سخت و ناگواری که دشمنان به وجود آوردند، ولی مردم این انقلاب را رها نکردند و امروز شیرینی این صبر و مقاومت را در عزت، پیشرفت و شوکت می چشند.

 

آیت الله حسینی یادآور شد: ایران در آن دوران کشوری از کشورهای مستعمره آمریکا و از ناحیه استکبار و استعمار تحقیر می شد، ولی امروز مقتدر و قدرت جهانی هستیم و با قدرت تمام به دهن آمریکا می زنیم.

 

خطیب جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه امروز و فردای این کشور در دست نوجوانان و جوانان ما بوده و باید هوشیار و بیدار باشند که الحمدالله بیدار هستند، افزود: تلاش استکبار و استعمار از دیرباز هم این بوده که مردم را از خردورزی و تعقل دور کنند و آنها را خرافی بار بیاورند و با دروغ پردازی بر مردم حکومت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی یک نظام عقلانی بوده و هر انسان عاقلی این نظام را می‌پذیرد، ولی دشمن تلاش دارد با دروغ پردازی های خود و ایجاد سبک مغزی و دوری از تعقل گرایی، این انقلاب را بلرزاند.

 

آیت الله حسینی تاکید کرد: خداوند می‌فرماید «فرعون مردم خود را سبک مغز بار می‌آورد تا عاقل و دانا نباشند» لذا دشمن دنبال چنین جریانی در کشور است.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه سلام الله علیها، از حضور مردم در تشییع باشکوه پیکر شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ علیه السلام که حماسه ای بزرگ خلق کردند، قدردانی کرد.

 

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در شیراز، یاسوج، باشت، گچساران، بهبهان و تشییع باشکوه شهدای استان در شهر لیکک، ادامه داد: حضور مردم شهر یاسوج در تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) کم‌نظیر بود و در شهرستان بهمئی بیش از ۳۰ هزار نفر در تشییع و خاکسپاری شهدا شرکت کردند.

 

آیت الله حسینی حضور باشکوه مردم در تشییع شهدا را در محکومیت جنایت های آمریکا، رژیم صهیونیستی، آل سعود و جبهه داعش دانست و گفت: آنها هیچ تصویری از این حضور انبوه در شبکه های خود به دنیا مخابره نکردند.

 

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: اگر تعداد معدودی در جایی جمع شده و شعارهای ساختارشکنانه سر دادند، شیشه‌ای شکستند تا دل استعمار، استکبار و آمریکا خوش شود، از آنها به عنوان «مردم» یاد می کنند و از دید شبکه های بیگانه مردم همین چند نفر هستند که حرکت های ساختارشکنانه انجام می دهند!!.

 

وی با اشاره به اینکه عده‌ای در زمینه اغتشاشات فریب خوردند، تحت فشار و احساسات مسائل رسانه‌ای قرار گرفتند و دست به این کارها زدند، ادامه داد: با توجه به اینکه در زندان با عده‌ای از این افراد ملاقات کردم، آنها اظهار داشتند که با نظام و انقلاب تعارض و تضاد نداشته، بلکه مشکلات آنها اشتغال و نقدهایی بود که داشتند.

 

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه نیز نسبت به بحث اشتغال و بی‌عدالتی در خطبه های نماز جمعه و مجالس عمومی نیز مشکلات معیشتی، اشتغال، پارتی بازی و رانت خواری را مطرح می‌کنند.

 

امام جمعه یاسوج در پایان، گفت: داعش تفکر آمریکا، انگلیس، سعودی و رژیم صهیونیستی بوده و به هر کشوری وارد شدند، همه مردم را قتل عام می کنند.

کد خبر 1229286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha