تجلی همبستگی برای جوانی جمعیت در اصفهان

همبستگی و مشارکت بین بخش های دولتی و اداری و همچنین کمک خیرین برای جوانی جمعیت در استان اصفهان متجلی و در شش ماهه نخست امسال اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، جوانی جمعیت با گسترش فرهنگ ازدواج در سن جوانی و فرزندآوری در سطح کشور با تصویب قانون و ابلاغ به نهادهای اداری و پیش بینی ماموریت مشخص

برای هر حوزه دنبال می شود.

 

هم افزایی بین بخشی برای رفع موانع پیش روی ازدواج و فرزندآوری در سطح ملی به تصویب و ابلاغ شده اما ماموریت مسئولان استانی و شهرستانی در تحقق و اجرای قوانین موثر است.

 

استان اصفهان که جمعیت بالای یک میلیون نفری جوان را در خود پرورش و رشد می دهد، به این موضوع باید بیشتر توجه کند تا شاهد جوانی جمعیت پیش از بحران های این حوزه باشیم.

 

فرهنگ سازی، آموزش، حمایت و توانمند سازی با هم افزایی بین بخش دولتی، خصوصی و مردم رقم خورده که ارائه تسهیلات بانکی، زمین، خدمات رایگان و یا ارزان قیمت در این حوزه از جمله اقدامات است.

 

پرداخت تسهیلات بانکی برای جوانی جمعیت

 

اختصاص تسهیلات ارزان قیمت بانکی از جمله تصمیمات مسئولین برای جوانی جمعیت بوده که این موضوع به جوانان برای ازدواج و به خانواده ها برای فرزند آوری اختصاص می یابد.

 

دبیر شورای هماهنگی بانک های اصفهان به اطلاعات و آمار مربوط به این موضوع اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول امسال نزدیک به 67 هزار فقره تسهیلات بانکی به زوج های جوان و فرزند آوری خانواده ها اختصاص یافته است.

 

«رشید ساعدی» 31 هزار فقره از این تسهیلات را برای ازدواج اعلام کرد و افزود: سر جمع تسهیلات بانکی ارزان قیمت اعطایی 43 هزار و 500 میلیارد ریال شد.

 

وی ادامه داد: مابقی تسهیلات بانکی جوانی جمعیت برای فرزند آوری اختصاص یافت که مجموع آن به بیش از 13 هزار میلیارد ریال رسید.

 

به گفته ساعدی این تسهیلات ارزان قیمت، دیربازده و همچنین با ارائه یک ضامن اختصاص می یابد که اگر شعب بانکی بر خلاف این قوانین عمل کند متخلف بوده و باید متقاضیان تخلف را به مدیریت شعب استانی و یا بازرس شورای هماهنگی بانک ها در استانداری اعلام کنند.

 

اختصاص زمین برای خانواده های دارای فرزند سوم

 

بر اساس قانون جوانی جمعیت زمین احداث خانه به مساحت ۲۰۰ متر مربع به خانواده های دارای سه فرزند به منظور مشوق فرزندآوری و جوانی جمعیت از سوی وزارت راه و شهرسازی اعطا می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان در خصوص این قانون گفت: فرزند سوم و یا بعدی آنان باید از آبانماه سال قبل تاکنون به دنیا آمده باشد که پرداخت هزینه زمین پس از دو سال انجام و باز پرداخت آن  هشت سال است.

 

«علیرضا قاری قرآن« افزود:  سند مالکیت برای افراد واجد شرایط صادر خواهد شد.

 

وی ادامه داد:‌ تسهیلات ساخت مسکن برای این دسته از خانواده ها مثل طرح مسکن اقدام ملی وجود دارد و افراد واجد در سامانه مسکن اقدامی ملی مورد حمایتی ثبت نام کنند.

 

خدمات نهادهای محلی برای جوانی جمعیت

 

تسهیل، تخفیف و کمک به صدور پروانه ساختمانی، قیمت نیم بها برای حمل و نقل عمومی خانواده های داری سه فرزند و اختصاص بسته های حمایتی فرهنگی و تفریحی برای این دسته از مردم و جوانان توسط مسئولان محلی پیش بینی و به مرحله اجرا گذاشته می شود.

شهرداری، دهیاری و نهادهای فرهنگی و خدماتی در این حوزه نقش دارند و باید ماموریت خود را انجام و برآورد هزینه را به نهادهای بالادستی با نوع کمک و خدمات اعلام کنند.

 

کد خبر 1230193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha