برنامه های انگیزشی برای فرزندآوری در جامعه نهادینه شود/ بانک ها در ارائه تسهیلات فرزندآوری اهتمام داشته باشند

بهرام نیا با بیان اینکه باید در قالب سیستم‌های انگیزشی از حمله ارایه تسهیلات فرزند آوری به سمت جوانی جمعیت در سطح جامعه برنامه ریزی شود، گفت: بانک ها در ارائه تسهیلات فرزندآوری اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۱۶ آبان) در نشست وقایع حیاتی این استان، اظهار کرد: برای هر گونه برنامه ریزی از کوچکترین واحد از جمله خانواده تا شهرهای بزرگ یکی از الزامات مدیران و‌ برنامه ریزان داشتن برنامه است.

 

« حسن بهرام نیا» تصریح کرد: یکی از مولفه های برنامه ریزی داده های جمعیتی است و بهترین مرجع برای برنامه ریزی برای جامعه و استان، داده های جمعیتی و وقایع حیاتی ثبت احوال است که مدیران در برنامه ریزی ها، بایستی اهتمام و عنایت ویژه ای به آمارهای ثبت احوال داشته باشند.

 

وی با اشاره به آمار وقایع حیاتی از سوی ثبت احوال استان، ابراز کرد: این آماری که اشاره شد می‌تواند تحلیل جزیی را در پی داشته باشد که بر اساس آن، جمعیت ما به سمت پیری حرکت می کند

 

وی بیان کرد: داین آمار نشان می دهد که سه‌و‌نیم درصد کاهش موالید را نسبت به مدت مشابه سال گذاشته داشته ایم و جمعیت ما به سمت پیری می رود که باید به سمت و سوی جوان سازی جمعیت حرکت کنیم.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: باید در قالب سیستم‌های انگیزشی از حمله ارایه تسهیلات فرزند آوری به سمت جوانی جمعیت در سطح جامعه برنامه ریزی شود.

 

بهرام نیا بیان کرد: یکی از راه های جرکت به سمت جوانی جمعیت، تشویق به سمت فرزندآوری با فرهنگ سازی توسط خود مردم و مسولان است که باید در سبک زندگی مردم و نوع تبلیغات دیده شود و باید به گونه ای باشد که مردم به سمت فرزند آوری اقدام کنند.


استاندار ایلام با اشاره به اینکه  مولفه های جمعیت، امنیت خاک و مساحت تشکیل دهنده کشور است، ابراز کرد:  ایجاد یک مرکز ناباوری در استان ضرورت دارد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی این مرکز در استان راه اندازی می شود و ایجاد این مرکز، سهم بسزایی در افزایش موالید در استان خواهد داشت.


وی با اشاره به میزان وقاعه فوت در استان، گفت: یک بخشی از تعداد فوتی ها به شیوع ویروس کرونا بر می گردد و بخشی نیز به امید به زندگی مرتبط است، امید زندگی در سطح جامعه به هفتاد سال بیشتر می رسد که نشان دهنده این امر بوده که بهداشت و سلامت ما ارتقا پیدا کرده است.

 

بهرام نیا با تاکید بر تشویق و ترغیب افرادی که هنوز برای ثبت نام کارت ملی هوشمند مراجعه نکرده اند، گفت: این موضع بایستی از طریق صدا و سیما و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی شود چرا که افراد فاقد کارت ملی هوشمند از هر گونه خدمات دولتی محروم می شوند.

 

کد خبر 1230195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha