فرهنگ گفتگو به جای فرهنگ تک گویی در دانشگاه  ترویج یابد

هرسیج با تأکید براینکه فرهنگ گفتگو باید به جای فرهنگ تک گویی مورد استقبال قرار بگیرد خواستار برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه اصفهان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، «حسین هرسیج» در نشست هم اندیشی  با موضوع تحلیل حوادث اخیر، با بیان این که دانشگاه یک سیستم است و آموزش و پژوهش از مهم ترین وظایف آن می باشد گفت: دانشگاه اصفهان با قدمتی ۷۵ ساله به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور همواره در پرورش نخبگان علمی سرآمد و پیشتاز بوده است.

 

رئیس دانشگاه اصفهان ضمن تشریح ماده ۴۱ و ۴۲ آیین نامه انضباطی دانشجویان تصریح کرد: هدف دانشگاه اصفهان علاوه بر اجرای آیین نامه های انضباطی،حفظ امنیت روانی و آرامش در محیط دانشگاه است.

 

وی دانشگاه را فضای امنی برای دانشجویان وظیفه شناس و متعهد دانست و در ادامه فرهنگ و ادب را بالاتر از دانش قلمداد کرد.

 

هرسیج، امنیت را مانند اکسیژن برای انسان ضروری دانست و گفت: دانشگاه اصفهان با ۱۸هزار دانشجو و حدود هفت هزار دانشجویی که از خوابگاه استفاده می کنند ،همواره محیطی امن و آرام برای تحصیل دانشجویان بوده و هست و این امنیت را باید قدر بدانیم.

 

رئیس دانشگاه اصفهان همچنین بر این مهم که فرهنگ گفتگو باید به جای فرهنگ تک گویی مورد استقبال قرار بگیرد خواستار برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، افزایش برنامه های فرهنگی- ورزشی در دانشکده ها و خوابگاه ها، بازبینی در دروس و تغییر آن ها به دروس مسئله محور و مخاطب محور و همچنین افزایش سواد رسانه ای در بین فضای دانشجویی شد.

 

وی خطاب به اساتید اظهار داشت: دانشجویان را فرزندان خود بدانید و با تذکیه و تعلیم و تربیت صحیح و ایجاد گفتمان دوستانه ، راهنما و الگوی آن ها در زندگی باشید.

 

شایان ذکر است استادان حاضر در این نشست هر کدام به طور جداگانه  دیدگاه ها و پیشنهادات خود را مطرح و به تحلیل حوادث اخیر، پرداختند.

 

نشست هم اندیشی استادان دانشگاه اصفهان با موضوع تحلیل حوادث اخیر، با حضور جمعی از هیات رئیسه دانشگاه، معاونان فرهنگی دانشکده ها، مدیران گروه های آموزشی و روسای دانشکده ها در محل تالار خاتم دانشگاه اصفهان برگزار شد.

کد خبر 1230273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha