گفتمان دینی«استکبارستیزی از منظر قرآن» در آران و بیدگل برگزار شد

بمناسبت ایام بزرگداشت روز دانش آموز، گفتمان دینی با موضوع «استکبارستیزی از منظر قرآن» در آموزشگاه سبزپوشان ابوزیدآباد از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، بمناسبت ایام بزرگداشت روز دانش آموز، گفتمان دینی با موضوع «استکبارستیزی از منظر قرآن» در آموزشگاه دخترانه متوسطه زنده یاد سید علی سبزپوشان ابوزیدآباد از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدحسین صنعتکارفر در این جلسه گفتمانی که به همت اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل و با همکاری اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد،گفت: استکبار ستیزی ریشه در آیات قرآن، روایات و فرهنگ اسلامی دارد، آنجایی که خداوند وعده گرفته از علما و کسانی که صاحب قدرتی هستند که از حقوق مستضعفین و محرومین در برابر ظلم و ستم دفاع کنند.پ

این کارشناس مذهبی افزود: از آنجایی که قرآن و روایات شیوه ی زندگی اسلامی را به ما بیان می کند، استکبارستیزی به عنوان یکی از ارزش های دینی بر ما اثبات می شود. اسلام در موضوعات مختلف از جمله سیاسی حاکمیتی و فرهنگی و غیره اجازه نمی دهد غیر مسلمان بر مسلمان تسلط داشته باشد.

 

حجت الاسلام صنعتکارفر  افزود: استکبار در مقابل استضعاف است از طرفی خودمان نباید با ناآگاهی و کم بصیرتی اجازه تسلط بدهیم و راه را هموار کنیم و به فرموده سوره مبارکه از ضالین باشیم.

 

روحانی مستقر اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم، ‌استضعافی که این گونه ایجاد شده است، دست کمی از استکبار ندارد و چنین مستضعفانی در گمراهی و عذاب اخروی با مستکبران همراه و همگام اند

 

حجت الاسلام صنعتکارفر افزود: مستضعفان در قیامت با خطاب به مستکبران، آنان را سبب بی ایمانی خود می دانند و می گویند: «شما با دسیسه های شبانه روزی، ما را به کفر به خداوند وادار کردید.» مستکبران در قالب استفهام انکاری پاسخ می دهند: «آیا ما راهِ هدایت را بر شما بسته بودیم؟ این چنین نیست؛ بلکه شما خود مجرم و گناهکارید.»

 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: فریب خوردن و اعتماد کردن به اخبار و سرگرمی ناسالم فضای مجازی نمونه این گونه استضعاف است.

کد خبر 1230525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha