لزوم بازنگری در حوزه فرهنگی کشور طبق تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

قانعی گفت: برای حکمرانی فرهنگی به ابزارهایی نیاز است و برخی ابزارها متعلق به ۲۵ سال قبل است و باید نیازهای امروز جامعه در حوزه فرهنگی دیده شود و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به بازنگری در این حوزه نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمیدرضا قانعی، امروز چهارشنبه (18 آبان) در جلسه مدیران و مسئولان فرهنگی استان با حجت الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که در نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد، گفت: برای حکمرانی فرهنگی نیاز به ابزارهایی است و شوراهای متعددی که طراحی شده است به بازنگری جدی نیاز دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: عوامل و نیروهایی که در استان ها وجود دارد کار را پیش می برد اما شاهد پراکندگی فرهنگی هستیم.

وی اضافه کرد: برای حکمرانی فرهنگی به ابزارهایی نیاز است و برخی ابزارها متعلق به ۲۵ سال قبل است و باید نیازهای امروز جامعه در حوزه فرهنگی دیده شود و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به بازنگری در این حوزه نیاز است.

قانعی تصریح کرد: اگرچه ستادهای تغییر انقلابی در دستگاه های مختلف ایجاد شده اما هنوز با پراکنده کاری مواجهیم و باید برای رفع این پراکندگی ها به صورت منسجم در حوزه فرهنگی عمل کنیم.

وی همچنین با اشاره به تخصیص اعتبارات فرهنگی هم عنوان کرد: در نحوه تزریق اعتبار نقشه مهندسی استان ها همچنان مشکل داریم و باید سریع تر از توان و ظرفیت دولت سیزدهم برای پیشبرد اهداف این برش های استانی استفاده شود.

کد خبر 1230688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha