سوژه های ناب ایلام در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده شود

بسطامی با بیان اینکه سوژه های ناب ایلام در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده و به جامعه معرفی شود، گفت: بخش بزرگی از توفقیات کشور در دوران دفاع مقدس مرهون ایستادگی های مردم ایلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز(۱۹ آبان) در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، استاندار ایلام و مجموعه اعضاء اظهار کرد: مشکلات ایثارگران استان در یک‌ جلسه مفصل لازم است که مورد بررسی قرار گیرد

 

« علی اکبر بسطامی» بیان کرد: بمباران زمین فوتبال شهر چوار در استان ایلام در دوران دفاع مقدس، در دیدار با دست اندرکاران ۳ هزار شهید استان، مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است که باید توجه خاصی به این موضوع شود که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری این حادثه در سطح جامعه به خوبی معرفی شود.

 

وی بیان کرد: شهدای ما عاملان به معروف بوده اند، شهید غیوری زاده با سیزده نفر نفر یک گردان عراق را نابود کرد، رویدادهایی در دوران دفاع مقدس در این استان روی داده است که در هیچ جبهه ای از کشور وجود نداشته است، گوش برهایی که توسط شهید یادگار ماندگار دفاع مقدس شهید یادگار امیدی از بین رفتند.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در عملیات محرم در خاک دهلران روی داده است از یک سو صورتمان در صورت دشمن بود و در یک شب دهها شهید ما از خاک به افلاک در کشیدند و امروز جاوید الاثر هستند، ما در استان ایلام سوژه های ناب و عملیات های بزرگی در حوزه استان ایلام روی داده است که باید نسل امروز جوان ما با این ایثارگری ها و رشادت ها آگاه شوند.

 

بسطامی یادآور شد: ما صاحبان عملیات چلچراغ هستیم که یک عملیات ترکیبی بود، ایلام یکی در چلچراغ مظلوم واقع شد که هیچ یگانی در مهران نبود جز لشگر ۱۱ امیر المومنین(ع)  و یکی هم آخرهای جنگ و در میمک و سرنی و سه راهی جندالله که بچه های ما آنجا شهید شدند، که لازم است اینها به تصویر کشیده شود.

 

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از توفقیات کشور در دوران دفاع مقدس مرهون ایستادگی های مردم ایلام است، افزود: ایلام استان خاطره ها و مخاطره ها هست، شهدای ما عاملان به معروف بودند نه آمران به معروف.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید بیاییم فرمایشات رهبر معظم انقلاب را که در خصوص ایثار گران فرمودند را پیاده کنیم،  اگر در تاریخ انقلاب اسلامی جایگاه استان ایلام نادیده گرفته شود قطعاً تاریخ جنگ، تاریخی ابتر خواهد بود.

 

بسطامی با اشاره به سفر رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان، گفت: در سفر جنابعالی انتظار می رود که جایگاه استان ایلام در حوزه دفاع مقدس و ایثارگران به خوبی شناخته شود.

 

«سارا فلاحی» نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: متاسفانه بسیاری از نهادهای ما قانون تبدیل وضعیت ایثارگران که در مجلس مطرح شد را اجرا نمی کنند.

 

وی افزود:  بسیاری از کسانی که در استان ایلام زندگی می کنند در دوران دفاع مقدس مجروح شدند، این افراد با توجه به شرایطی بغرنجی که در آن قرار داشتند فاقد پرونده بالینی هستند، ترکش در بدنشان هست اما متاسفانه به آنها پرداخته نمی شود و سند آنها خودشان و جراحات بدنشان است.

 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم تیم ویژه ای که مقرر شده سریعتر بیاید و مساعدتی که در این موضوع عنوان داشته شده  را در مورد این افراد انجام شود،  متاسفانه بسیاری از نهادهای ما قانون تبدیل وضعیت ایثارگران که در مجلس مطرح شد را اجرا نمی کنند و ضمانت اجرایی به واسطه تفاسیر مختلف از آن وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در استان ایلام در حوزه جهاد کشاورزی ۵۹ نفر از فرزندان ایثارگران با مشکل تبدیل وضعیت مواجه هستند، ۱۹ نفر از فرزندان ایثارگران که با سازمان نظام مهندسی قرار داد دارند بین دو تا دوازده سال سابقه دارند اما امروز در این حوزه بواسطه اینکه تبدیل وضعیت شان انجام نمی گیرد مورد بی مهری قرار گرفتند، تعداد ۱۲ نفر از فرزندان ایثارگران که در قالب کارورز که حدود ۵ یا ۶ سال با جهاد کشاورزی همکاری داشتند و همین طور ۲۸ راننده که اینها الان مستاصل هستند و امنیت شغلی ندارند.

 

فلاحی گفت:  یکی از جاذبه های هر استانی جاذبه های شهدای آن استان هستند، در واقع ما برای يادمان های شهدا پول و بودجه زیادی اختصاص ندادیم که در اینجا به ارتباط بین دستگاهی بین بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و میراث فرهنگی بواسطه اینکه گردشگری دفاع مقدس یکی از راهکارهایی است که می توانیم در راستای توجه به یادمان های دفاع مقدس کار انجام دهیم.

 

 

کد خبر 1231116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha