ایجاد مشاغل اجتماع محور حاصل هم افزایی با بسیج سازندگی است

سردار بوعلی گفت: اقدام مشترک سازمان هایی همچون بسیج سازندگی با بانک های عامل، صندوق کارآفرینی «امید»، بنیاد «برکت»، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... موجب ایجاد مشاغل اجتماع محور شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سردار یدالله بوعلی، امروز شنبه (21 آبان) در آئین بهره برداری از پنج هزار و یکصد فرصت شغلی اجتماع محور خرد و خانگی و آغاز عملیات اجرایی احداث پنج هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی که با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شیراز برگزار شد، گفت: اقدام مشترک سازمان هایی همچون بسیج سازندگی با بانک های عامل، صندوق کارآفرینی «امید»، بنیاد «برکت»، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ... موجب ایجاد مشاغل اجتماع محور شده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس ادامه داد: فرصت های شغلی در حوزه دام و طیور، کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، خدماتی، دانش بنیان و ... است و سه هزار و 667 فرصت شغلی از طریق اعتبارات 950 میلیارد ریالی تبصره 16 سال 1400 محقق شده است و علاوه بر تسهیلات بانکی،  صندوق های قرض الحسنه بسیج در ایجاد این فرصت های شغل نقش مهمی دارد.

وی اعلام کرد: یک هزار و 751 صندوق قرض الحسنه بسیج حدود 517 میلیارد ریال وام پرداخت کرده اند که 300 میلیارد ریال آن برای ایجاد فرصت شغلی بوده است و 195 تعاونی هم راه اندازی شده است.

سردار بوعلی تاکید کرد: علاوه بر آورده مردم در این صندوق های قرض الحسنه، خیران هم 46 میلیارد ریال کمک کرده اند و برای تسهیلات تبصره 16 سال 1401 هم حدود 12 هزار پرونده در سامانه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ثبت نام شده که 2 هزار و 800 پرونده تاکنون اهلیت سنجی شده که 2 هزار و صد پرونده آماده معرفی به بانک ها هستند.

وی با اشاره به آغاز عملیات احداث پنج هزار نیروگاه خورشیدی در مناطق محروم فارس بیان کرد: احداث 550 هزار نیروگاه خورشیدی ظرف پنج سال در سراسر کشور اجرایی خواهد شد که سهم فارس در مرحله اول آن پنج هزار نیروگاه خورشیدی ویژه مناطق روستایی و حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار خواهد بود.

سردار بوعلی اعلام کرد: این مرحله از احداث نیروگاه های خورشیدی به بیش از 6 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از طریق اعتبارات طرح تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه چهار درصد 80 ماهه با 2 ماه تنفس تامین می شود و 44 مگاوات برق در سال و صرفه جویی 9 میلیون و 625 هزار لیتر آب در سال را در پی خواهد داشت و صرفه جویی 12 میلیون مترمکعبی در سال را به دنبال دارد.

کد خبر 1231538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha