ساخت مسجد «آیودیا» تا پایان سال ۲۰۲۳ به طول می انجامد

سخنگوی بنیاد فرهنگی هندو-اسلامی اعلام کرد که ساخت مسجد در «آیودیا» هند تا دسامبر سال ۲۰۲۳ یعنی تا پایان سال جاری میلادی تکمیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailyexcelsior»، سخنگوی بنیاد فرهنگی هندو-اسلامی اعلام کرد که ساخت مسجد در «آیودیا» هند تا دسامبر سال 2023 یعنی تا پایان سال جاری میلادی تکمیل می شود.

«اطهر حسین» در این باره گفت: ما امیدواریم تا پایان این ماه نقشه مسجد، بیمارستان، آشپزخانه اجتماعی، کتابخانه و مرکز تحقیقاتی پیشنهادی را از اداره توسعه آیودیا دریافت کنیم.

 

وی تصریح کرد که ساخت مسجد در «دانیپور» آیودیا احتمالا تا پایان دسامبر 2023 تکمیل می شود، در حالی که سازه های باقی مانده در مجتمع پنج هکتاری «مولوی احمدالله شاه»متعاقبا ساخته خواهند شد.

دادگاه عالی حدود دو سال پیش در حکمی دستور ساخت معبد رام را در زمینی به مساحت 2.77 هکتار که زمانی مسجد بابری در آن قرار داشت، صادر کرد و دستور داد که پنج هکتار برای ساخت یک مسجد در اوتار پرادش اختصاص داده شود.

 

زمان تکمیل ساخت مسجد آیودیا بسیار اهمیت دارد زیرا می تواند بر انتخابات پارلمانی بعدی که برای اوایل سال 2024 برنامه ریزی شده است،موثر باشد.

بنیاد فرهنگی هندو اسلامی که توسط هیئت مرکزی وقف اوتار پرادش برای ساخت این مسجد تشکیل شده است، همچنین تصمیم به ساخت بیمارستان، آشپزخانه اجتماعی، کتابخانه و یک موسسه تحقیقاتی گرفته است.

 

این بنیاد ساخت تمام سازه های پیشنهادی را به طور همزمان آغاز خواهد کرد و مسجد به دلیل اندازه کوچک آن احتمالا قبل از سایر بناهای این مجموعه تکمیل خواهد شد.

اطهر حسین گفت که تلاش برای جمع آوری بودجه برای ساخت مسجد و سایر سازه های این مجموعه در حال انجام است.

 

وی تصریح کرد که بیمارستان این مجموعه با 100 تخت افتتاح خواهد شد و بعدا به یک مرکز 200 تختخوابی ارتقا خواهد یافت. آشپزخانه عمومی در ابتدا ظرفیت سرویس دهی به یک هزار نفر در روز را خواهد داشت و متعاقباً به دو هزار نفر گسترش می یابد.

کد خبر 1232244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha