دشمن با فضای مجازی جوانان را هدف گرفته است

ایمانی گفت: امروز دشمن با استفاده از شایعات و فضای مجازی جوانان را هدف گرفته است لذا باید با بصیرت حق را از باطل بشناسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، امروز (23 آبان) همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با حضور فرماندار شهرستان خوسف، زنگ کتابخوانی در هنرستان دارالفنون شهر ماژان به صدا در آمد.

 

محمدعلی ایمانی، فرماندار شهرستان خوسف در این مراسم با اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: کتاب و کتابخوانی ابزاری برای داناتر شدن است و اگر دانایی به معنای واقعی در فردی ایجاد شود، نگرش او را به زندگی تغییر می‌کند.

 

ایمانی با اشاره به آیه ۹ سوره مبارکه زمر مبنی بر اینکه آیا آنها که می دانند با آنها که نمی دانند یکسان هستند؟ اظهار کرد: دانایی متفاوت بودن و بصیرت را به همراه دارد.

 

وی گفت: مشاهیر علم و ادب از کسب علم به دنبال بصیرت بودند و در طول تاریخ ماندگار شدند.

 

فرماندار خوسف خاطر نشان کرد: امروزه ملاک توانمندی به میزان کسب علم و بصیرت بستگی دارد. باید به آن بصیرت برسیم که بدانیم چه مطلبی درست و چه مطلبی نادرست است.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت بالا بردن قدرت تفکر و سواد رسانه ای، گفت: دشمن امروز با استفاده از شایعات و فضای مجازی وارد عمل شده و جوانان را هدف گرفته است، ما باید به آن حد از بصیرت برسیم که حق را از باطل تشخیص داده و تحت تأثیر هجمه ها و شبیخون های فرهنگی قرار نگیریم.

 

وی در پایان با یادآوری شعار هفته کتابخوانی با عنوان «ما همانیم که می خوانیم» تاکید کرد: سرنوشت ما در گرو مطالعه و کسب علم است.

 

گفتنی است، در این مراسم تعدادی از دانش آموزان کتابخوان نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

 

 

کد خبر 1232259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha