بنگاه های اقتصادی از محل مسئولیت اجتماعی خود به درمان معتادین متجاهر کمک کنند

امام جمعه کرمان تاکید کرد: بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی از محل مسئولیت اجتماعی خود به درمان معتادین متجاهر کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، چهارشنبه(۲۵ آبان) در دیدار معاون عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با وی گفت: فرد معتاد در واقع مریضی است که نیاز به درمان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: چند چیز در درمان این افراد خیلی مهم است که اول بحث انگیزه و فکر خود معتاد است و باید بپذیرد مریض است و فردی که این موضوع را نمی پذیرد باید کار روحی درباره او انجام شود.

وی ادامه داد: برای کار اساسی درباره معتادین متجاهر در کشور اول باید کار از حالت استانی خارج و منطقه ای و اردوگاه هایی برای مناطق مختلف طراحی شود.

امام جمعه کرمان ضمن ارائه توضیحاتی در این باره؛ همچنین بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هم تاکید و بیان کرد: بنگاه های اقتصادی از محل مسئولیت های اجتماعی خود نیز باید به این امر کمک کنند.

وی در پایان بر مناسب سازی محیط ترک اعتیاد هم تاکید کرد.

سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان هم با بیان اينکه متاسفانه در استان بستر هم برای معتادین متجاهر و هم کسانی که از سایر استان ها سرریز می شوند مناسب است؛ گفت: زیرساخت ها اصلاً متناسب با جمع آوری نیست و کمپ ماده ۱۶ هم جوابگو نیست.

وی با اشاره به اینکه عمده سرقت های خرد توسط متجاهرین انجام می شود و موضوع افاغنه هم در استان مضاعف است؛ اظهار کرد: این وضعیت در شان کرمان نیست و پاکسازی محیط های سطح شهر از این افراد موضوع مهمی است که باید انجام شود.

 

کد خبر 1232783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha