هوشیاری و تحلیل درست؛ مهم‌تر از قرار گرفتن در سنگر دفاع و اسلحه است

حجت‌الاسلام حاجتی گفت: مهم‌ترین وظیفه امت اسلام هوشیاری و تحلیل درست است که این وظیفه که از قرار گرفتن در سنگر دفاع و اسلحه به دست گرفتن نیروهای انتظامی و حتی از وظایف نیروهای امنیتی نیز مهم‌تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی امروز جمعه (۲۷ آبان) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از مردم و مدافعان امنیت در کشور اظهار کرد: دشمن فریبکار با ننگ و رنگ تعدادی از هموطنان ما را در شهرستان ایذه و در عرض حوادثی در اصفهان و مشهد و سنندج با درنده‌خویی به شهادت رساند. 

 

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری، پشت سر این حوادث آمریکا و اسرائیل هستند افزود: مهم‌ترین وظیفه امت اسلام هوشیاری و تحلیل درست است که این وظیفه که از قرار گرفتن در سنگر دفاع و اسلحه به دست گرفتن نیروهای انتظامی و حتی از وظایف نیروهای امنیتی نیز مهم‌تر است.

 

وی با بیان اینکه سراسر قرآن مملو از آیاتی است که راه تقوا را به انسان نشان می‌دهد اضافه کرد: تقوا یک عنوان کلی به معنی دوری از گناه و بندگی خدا است که مصادیق و مراتب متفاوتی دارد.

 

حجت‌الاسلام حاجتی با اشاره به اینکه بر اساس آیه‌ای از قرآن همین که پیامبران قیام می‌کنند، دو جبهه حق و کفر هم صف می‌کشند و این یک سنت تاریخی است تصریح کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید وقتی پیامبری قیام می‌کند علی‌رغم سختی‌ها عده‌ای افراد خدایی در کنار او می‌ایستند و همراه پیامبر می‌جنگند که دارای ویژگی‌هایی هستند.

 

وی ابراز کرد: اولین صفت مردان و زنانی که خط پیامبران و جبهه حق را انتخاب می‌کنند این است در مواقع دشواری و مصیبت دچار سستی و ضعف نمی‌شوند بلکه قوی‌تر می‌شوند و هر چه دشمن با ننگ و فریب به میدان می‌آید حضورشان قوی‌تر می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه خداوند انسان‌های صابر را دوست دارد اذعان کرد: مهم‌ترین آزمایش خداوند در گوشه مساجد و حج و سجده‌های طولانی نیست گرچه این‌ها در جای خود لازم هستند ولی آزمایش خداوند این است که در مقابل حمله و هجمه دشمن صبر کنید و محکم بایستید که حاصل این مکتب، انسان باتقوا است.

 

وی با بیان اینکه آزمایش اساسی زمانی است که دشمن به شما فشار می‌آورد عنوان کرد: به فرموده رهبر انقلاب، علاج دشمنی آمریکا ایستادگی و استقامت است گرچه این راه سختی‌هایی دارد که خدا به آنها اجر می‌دهد.

 

کد خبر 1233324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha