نباید اجازه دهیم امید در بین نسل جوان دانشگاهی تضعیف شود/توجه به مطالبات به حق نسل جوان

مدیر پژوهش دانشگاه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: با توجه به اهداف شوم دشمن ما نباید اجازه دهیم که امید به آینده در بین نسل جوان دانشگاهی کشور تضعیف شود.

مونا جامی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که یکی از اصلی ترین راهبردهای رسانه ای دشمن، تضعیف روحیه امید در بین مردم جامعه به خصوص نسل جوان است، اظهار داشت: یکی از نکات بسیار مهمی که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد عنایت و توجه مقام معظم رهبری بوده، بحث تأکید بر مقوله ی امیدآفرینی و تقویت روحیه امید در جامعه است، چنان که ایشان جهاد امیدآفرینی را اولین و ریشه ای ترین جهاد در زمان ما عنوان کرده اند.

 

مدیر پژوهش دانشگاه حضرت معصومه(س) با بیان این که برای تقویت امید به آینده باید به حرف ها و مطالبات به حق نسل جوان به ویژه جوانان دانشگاهی توجه شود، گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که در ذهن بچه های نسل جدید، سوالات و ابهاماتی است که باید در این رابطه شفاف سازی صورت گیرد و در این بین رسانه ها می بایست به درستی به رسالت روشنگری و واسطه گری خویش میان مردم و مسئولان، جامه عمل بپوشانند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) تأکید کرد: در این میان به خصوص باید از ظرفیت رسانه ملی به درستی بهره برداری کرد تا شاهد اصلاح ذهنیت هایی باشیم که به اشتباه شکل گرفته و چه بسا عمدتاً هم تحت تأثیر القائات رسانه ای دشمن و ایادی آن ها باشد.

 


وی افزود: ناگفته پیداست که رسانه های غربی علیه کشور ما دست به گزینش اخبار و جهت دهی به آن ها زده و روی برخی موضوعات بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده تأکید می کنند که این روزها مشخص شده بخش قابل توجهی از آن ها دروغ پردازی است تا بیان حقایق.

 


جامی پور بیان داشت: در گام دوم انقلاب به شدت نیاز داریم که دستاوردها و پیشرفت های کشور در کنار نقاط ضعف و نواقص مطرح شود، چه آن که در حال حاضر متأسفانه نسل جدید ما از بخش مهمی از پیشرفت های علمی کشور بی اطلاع یا کم اطلاع است به خصوص این که الآن ما در برخی بخش های علمی جزو 5 یا 10 کشور برتر دنیا هستیم و حیف است که این ها به شکل جذاب و بیان هنرمندانه به اطلاع عموم مردم خاصه نسل جوان نرسد.

کد خبر 1233687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha