رواج کتابخانه های عمومی و کتاب دیجیتال می تواند گامی در راستای افزایش سرانه مطالعه شود

امیری مقدم،گفت: با توجه به افزایش قیمت کتاب، گفت: رواج کتابخانه های عمومی و کتاب دیجیتال می تواند گامی در راستای افزایش سرانه مطالعه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ، بهمن امیری مقدم امروز یکشنبه(۲۹آبان)در گردهمایی هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد،گفت: کتاب رفیق و دوست انسانها و حاوی پندها و اندرزهاست و متاسفانه "یار مهربان" از خانه های ما پر کشیده و شبکه های اجتماعی مملو از مفسده جای آن را گرفته است.

 

استاندار کرمانشاه، افزود: «کرمانشاه» استانی با غنای فرهنگی و تاریخی است و «کتاب» از موثرترین اهرم ها برای معرفی ظرفیت های استان است و توقع می‌رود عموم دستگاه های دولتی به ویژه دستگاه های ذی ربط در حوزه فرهنگ و کتاب، با حمایت همه‌جانبه و تمام‌قد از ناشران و مولفان استانی، زمینه‌ی بهره‌مندی از آثار ایشان در کتابخانه‌های عمومی و همچنین کتابفروشی‌های استان را برای عموم مردم فراهم آورند.

 

وی خاطرنشان کرد: همین شبکه های مجازی با اخبار کذب و انتشار مطالب غیر اخلاقی موجب گسست خانواده ها و کمرنگ شدن کتابخوانی و دورهمی شده است و دشمن همین هدف را دنبال می کند.

 

امیری مقدم،خاطر نشان کرد: شبکه های اجتماعی معاند "یار مهربان" ما نیستند و یار کشورهای خائنی هستند که هیچوقت نتوانسته اند به بشریت کمک کنند، گفت: ما اعتقاد داریم که این نظام به نظام حضرت ولی عصر(عج) متصل خواهد شد لذا این اتفاقات زمینه ظهور را فراهم می کند.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: یکی از پر قصه ترین کتابها، کتاب قرآن است و کاملترین کتاب برای تربیت و رشد انسانها است و نباید از آن فاصله گرفت،همانگونه  رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند جوانان باید به سمت کتابخوانی و نخبگان به سمت تولید کتاب بروند چرا که تولید کتاب مهم است و در کنار آن پیدا کردن مخاطب یا به یک معنا تولید مخاطب هم حائز اهمیت است و  سعی کنید کتاب را بتوانید به ذهن مخاطبین برسانید.  

 

وی گفت: لزوم برنامه‌ریزی منسجم و علمی در راستای ایجاد علاقه و گرایش کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی، نسبت به مقوله کتابخوانی از دیگر موضوعات مهم برای توسعه استان است که تحقق آن نیازمند هم‌افزایی و همدلی در میان دستگاه های متولی فرهنگی است.

 

 

 

کد خبر 1233903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha