حضور مستمر ناوگروههای ایران در ابهای آزاد موجب اعتماد میان کشورها است

ناخدا یکم قمریان معمره گفت: حضور مستمر ناوگروههای جمهوری اسلامی ایران در ابهای آزاد موجب توسعه دیپلماسی سیاسی ، اعتماد میان کشور ها و جلوگیری از ایران هراسی است.

ناخدا یکم اسماعیل قمریان معمره در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد روز 7 آذر و رشادتهای شهید دریادارهمتی در ناوچه پیکان گفت: 7 اذر سال 59 بعد از علملیات اشکان و عملیات مروارید با پشتیبانی نیروی هوایی ما توانستیم سکوهای نفتی البکر و الامیه عراق را منهدم کنیم در این 2 سکو صدور نفت عراق را انجام می دادند که در این عملیات صدور نفت عراق قطع شد و نیروی دریایی عراق دیگر نتوانست در دریا حضور پیدا کند.

 

مدیر ویکی دفاع سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش افزود: به دلیل این رشادتها امام خمینی ره روز 7 اذر را به نام روز نیروی دریایی نامگذاری کردند.

 

وی در مورد توانمندی های نیروی دریایی راهبردی ارتش اظهار داشت :نییروی دریایی در دوران دفاع مقدس قریب به 10 هزار کشتی تجاری و نفت کش در بیش از 150 عملیات دریایی اسکورت کرد و قریب به 300 میلیون کالا به داخل کشور منتقل شد و به دلیل توانایی نیروی دریایی در انتقال کالا به کشور مشکلی در حوزه واردات و مایحتاج اساسی نداشتیم.

 

ناخدایکم قمریان معمره تصریح کرد: امروز هم نیروی دریایی راهبردی کشور با عمل  به تدابیر رهبر انقلاب و تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا و با استفاده  از عمر مفید تجهیزات   و روحیه انقلابی توانسته در ابهای دور اماده ماموریت باشد و مدافع منافع ملی کشور است .

 

وی در مقایسه  نیروی دریایی امروز و زمان دفاع مقدس ادامه داد: اگر قرار باشد مقایسه ای داشته باشیم باید بگوییم که همرزمان در نیروی دریایی ارتش از سال 87 که موضوع دزدان نیروی دریایی مطرح شد تا امروز قریب به 90 ناوگروه با انجام عملیات های افندی و دریایی و جنگ الکترونیک  موفق به اسکورت بیش از 5 هزار شناور خودی در ابهای اقیانوسی و ابهای دور دست شده است و با قدرت در سه حوزه هوا، سطح و زیر سطح با اتکاء به تجهیزات  ساخت صنعتگران و دانشگاهیان کشور مشکلی برای ساخت تجهیزات منطبق با فناوری روز دنیا ندارد .

 

وی با بیان اینکه حضور در ابهای دور دست نشانه اقتدار کشورهاست گفت: به نیروی دریایی راهبردی از این جهت راهبردی گفته  می شود که علاوه بر حفاظت از ابهای سرزمینی از مناطق اقتصادی ایران در دور دستها حفاظت می کند و نیروی دریایی راهبردی ارتش هم در ابهای بین المللی نشان می دهد که با وجود اینکه در 40 سال گذشته در تحریم بودیم و از سوی دشمن توطئه و تهدید می شویم  اما این نیرو ایستادگی کرد و با اتکا به توانایی های خود در حال حاضر در پهنه ابی دنیا پرچم جمهوری اسلامی ایران را با اقتدار به اهتزاز درآورده است.

 

 

وی گفت: حضور مستمر ناوگروههای جمهوری اسلامی ایران در ابهای آزاد موجب توسعه دیپلماسی سیاسی ، اعتماد میان کشور ها و جلوگیری از ایران هراسی را رقم زده است و در یک کلام انتقال دهنده پیام صلح و دوستی برای تمام کشورهای دنیا بوده است .

کد خبر 1236064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha