پرداخت ۶۱ درصد تسهیلات ازدواج به زوجین زنجانی

به گفته بازرگان، از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵۷۳ متقاضی تسهیلات ازدواج داشتیم که تعداد ۸۰۸۶ مورد اعطای وام داشتیم که معادل ۶۱ درصد پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جواد بازرگان امروز در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در استانداری اظهار کرد: شکل دهی کمیته سامان ازدواج در شهرستان به ریاست فرمانداران مورد تاکید قرار گرفته بود که مقدمات کار انجام شده است.

 

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان به برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز تفریحی اشاره کرد و گفت: دستگاه ها مکلف هستند 20 درصد از فضای تفریحی و فرهنگی خود را در اختیار ازدواج جوانان قرار گیرد. همچنین سامانه ای برای ثبت زوجین برای استفاده از این فضاها پیش بینی خواهد شد.

 


وی با اشاره به اینکه در شهرهای زنجان خرمدره خدابنده و ایجرود جلسات تشکیل کمیته سامان ازدواج شکل گرفته است، افزود: امیدواریم در دیگر شهرستان ها نیز این کمیته به زودی کار خود را آغاز کند.

 


این مسئول به موضوع نظارت بر تسهیلات اعطایی به زوجین را نیز از موارد مورد تاکید در ستاد جوانان استان خواند و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 11573 متقاضی تسهیلات ازدواج داشتیم که تعداد 8086 مورد اعطای وام داشتیم که معادل 61 درصد پرداخت شده است.همچنین 39 درصد تسهیلات فرزندان آوری تا پایان شهریور به تعداد 7510 وام اعطا شده است.

 


وی به برگزاری رویداد توانمندسازی همنا ویژه تشکل ها و سمن های جوانان و در راستای شبکه سازی فعالیت های سازمان های مردم نهاد خبر داد و گفت: این رویداد روز پنجشنبه 10 آذر ماه و در محل دارالقرآن الکریم  زنجان برگزار می شود.

 


مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه برنامه های همنا(هم افزایی، مشارکت نهادمند اجتماعی) شامل کلمات گفت و شنود سمن ها با مدیران ستادی، ارائه برنامه ها و حمایت ها در حوزه مشارکت ها و پنل ها و سرفصل ها ی آموزشی می باشد تصریح کرد: این برنامه ها  با موضوع مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان، قوانین و مقررات در حوزه سمن های جوانان و روش های جذب منابع مالی و گزارش نویسی برگزار خواهد شد.

 


وی با اشاره به اینکه همنا در راستای شبکه سازی فعالیت های سازمان های مردم نهاد و با حضور دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان استان از ادارات ورزش و جوانان، استانداری، فرمانداری ها، بهزیستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود از حمایت وزارت ورزش و جوانان از کلیه سمن های جوانانی که حتی زیر مجموعه وزارت نیستند خبر داد و افزود: در پایان این برنامه گواهی معتبر به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.  

 


این مسئول گفت: مدیر کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان و استاندار زنجان مهمانان ویژه همنا خواهند بود و این رویداد مهم با حضور اساتید کشوری برگزار خواهد شد.

کد خبر 1236224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha