حجم قابل توجهی پرونده های دستگاه قضایی مربوط به حوزه زمین است

آسیابی گفت: حجم قابل توجهی از ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی مربوط به حوزه زمین است و با اجرای پنجره واحد مدیریت زمین، پیش‌بینی می شود بیش از ۵۰ درصد این پرونده ها کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حیدر آسیابی امروز (سه شنبه 8 آذر) در مراسم رونمایی دوازدهمین پنجره واحد مدیریت زمین کشور در استان گلستان که با حضور مدیرکل پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد، گفت: با ایجاد پنجره واحد تشریفات زائد در حوزه صدور مجوزها و بروکراسی اداری حذف می شود.

 

رئیس کل دادگستری گلستان بر استفاده از فناوری های روز برای صیانت از اراضی ملی استان تاکید کرد و افزود: برای حفظ و حفاظت از اراضی نمی توان فقط از نیروی انسانی بهره برد و در جلسه قبلی شورای حفظ حقوق بیت المللی موضوع نظارت و حراست از اراضی ملی با کمک فناوری های هوشمند مصوب شد.

 

وی ادامه داد: همه دستگاه های متولی حوزه زمین تا پایان امسال مکلف به راه اندازی سامانه پایش و رصد هوشمند از اراضی هستند.

 

آسیابی گفت: گلستان‌ نخستین استان کشور بود که حدنگاری اراضی ملی را انجام دادیم و برای حدنگاری زمین های کشاورزی هم‌ ورود خوبی داشتیم.

 

وی با بیان اینکه قوه قضاییه یکی از دستگاه های پیشتاز در استفاده از فناوری های نوین است، افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد دادرسی ها در استان گلستان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

 

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه زمین، بستر توسعه اقتصادی استان است، گفت: در فعالیت واحدهای اقتصادی، زمین مهم است و گرفتن استعلام به شیوه سنتی سبب تاخیر در امر سرمایه گذاری می شود اما با راه اندازی پنجره واحد مدیریت زمین شاهد تسریع در امر صدور مجوزها خواهیم بود.

 

 

کد خبر 1236257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha