یادواره شهدای صالحان و لیشکان برگزار می شود

به همت پایگاه مقاومت مسجد امام رضا (ع) روستای صالحان، یادواره شهدای این روستا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به همت پایگاه مقاومت مسجد امام رضا (ع) روستای صالحان، یادواره شهدای این روستا، چهلمین روز درگذشت جانباز شهید «حداد صاحب نژاد» و یک شهید روستای لیشکان از توابع بخش کبگیان فردا در روستای صالحان برگزار می شود.

 

این یادواره فردا پنج شنبه، ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ با سخنرانی سردار پاسدار حسن حکمتیان، فرماندهی تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، حضور مسئولان و پخش مستقیم از شبکه دنا در گلزار شهدای روستای صالحان برگزار می شود.

 

بنابراین گزارش؛ شهید «حداد صاحب نژاد» جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی از روستای صالحان بود که سال ۱۳۶۵ در جبهه شوشتر مورد اصابت خمپاره از ناحیه سر و بدن قرار گرفت و پنجم آبان مال ۱۴۰۱ پس از ۳۷ سال جانبازی، به همرزمان شهیدش پیوست.

 

مراسم تشییع پیکر این شهید جمعه، ۶ آبان ماه امسال پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مصلی شهر یاسوج تشییع و سپس در زادگاهش روستای صالحان به خاک سپرده شد.

 

روستای صالحان از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد و دارای ۶ شهید به نام های کیوان عرفانی دوست، سهراب تابش فر، خدادوست رهگشای، صیفور واصفی نژاد، چوپانعلی آزادوار و جانباز شهید حداد صاحب نژاد است.

 

پاسدار شهید سهراب جعفری، تنها شهید روستای لیشکان بخش کبگیان بویراحمد نیز از شهدای دوران دفاع مقدس بود که در سن ۲۱ سالگی در عملیات فتح المبین دشت عباس به فیض شهادت نائل آمد.

 

روستای صالحان در بخش کبگیان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۶۳۰ نفر (۱۳۱خانوار) بوده‌ است.

 

کد خبر 1236679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha