پرچمداران قطعنامه علیه ایران نقض کننده اصلی و واقعی حقوق بشر هستند

آیت الله نورمفیدی گفت: پرچمداران قطعنامه علیه ایران با کشتار مسلمانان در اقصی نقاط دنیا در گذشته و امروز، نقض کننده اصلی و واقعی حقوق بشر به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (جمعه 11 آذر) در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در هفته گذشته، گفت: آلمان و فرانسه، بزرگترین و عاملین اصلی نقض حقوق بشر در جهان به سرکردگی آمریکا هستند.

 

امام جمعه گرگان افزود: در این قطعنامه اعلام شده که ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند، در صورتی که خودشان با کشتار مسلمانان در اقصی نقاط دنیا در گذشته و امروز، نقض کننده اصلی و واقعی حقوق بشر به شمار می روند.

 

وی با بیان اینکه آلمان عامل اصلی جنگ جهانی اول و دوم بود، ادامه داد: این کشور در آن جنگ‌ها میلیون‌ها انسان مظلوم و بی‌گناه در اروپا و حتی ایران که اعلام بی‌طرفی کرده بود، به صورت مستقیم و غیرمستقیم به خاک و خون کشید و امروز مدعی عدم رعایت حقوق بشر از سوی ایران است.

 

آیت‌الله نورمفیدی اظهارداشت: فرانسه از دیگر پرچمدار این قطعنامه نیز برای استعمار کشورهای آفریقایی و برخی کشورهای آسیایی، هزاران نفر را کُشت.

 

وی گفت: این قطعنامه‌ها برای ایران تازگی ندارد و دشمنان از روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال بهانه بودند و علیه ایران تبلیغات می کردند و با هر بهانه ای به دنبال ضربه زدن به ایران هستند.

 

امام جمعه گرگان با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، این اغتشاشات را کار دشمنان دانست و افزود: دشمنان ریشه اصلی این مسائل در راستای بهانه‌جویی و بهانه‌تراشی هر روزشان علیه ایران هستند.

 

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به ۱۶ آذر، روز دانشجو، گفت: امروز همه باید قدرددان دانشجویانی که در جهت دفاع از منابع، منافع و مسائل کشور، سرمایه ملت را از حلقوم انگلیس بیرون آوردند، باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: از گذشته تا امروز، همیشه از دانشجو و دانشگاه انتظار بوده که در مواقع حساس به میدان آمده و از مصالح کشور دفاع کنند.

 

کد خبر 1236956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha