نقش یادواره های شهدا در بصیرت افزایی و دشمن شناسی

حجت الاسلام اسداللهی گفت: برگزاری یادواره شهدا نقش موثری در بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علیرضا اسداللهی شامگاه شنبه (۱۲ آذر) در یادواره شهدای بسیجی روستای چلونک شهرستان قاین که با حضور دانشجو معلمان جهادگر و حراست دانشگاه فرهنگیان برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: اگر شجاعت ها، ایثار، ازخودگذشتگی و جان‌نثاری شهدا و رزمندگان اسلام نبود الان آرامش و آسایش در جامعه وجود نداشت.

 

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا نقش موثری در روشنگری بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه دارد و زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آن ها را فراهم می کند.


حجت الاسلام اسداللهی تصریح کرد: باید در تبیین سبک زندگی شهدا تلاش شود زیرا دشمنان ایران به دنبال تبدیل کردن ارزش های ایران به ضد ارزش هستند و از ترویج فرهنگ شهدا جلوگیری می کنند.


به گفته وی فرهنگ شهدا نشات گرفته از فرهنگ عاشورا است و موظف هستیم با برگزاری یادواره های شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم.


محمد خدادوست، از راویان دفاع مقدس در ابتدای این جلسه گفت: برگزاری یادواره شهدا نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است.


به گفته وی رشادت ها و زحماتی که شهدا کشیده‌اند و آثاری را که از خود در دنیای امروز و جهان اسلام بر جا گذاشتند با هیچ کاری جبران نمی شود.


وی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت از سرمایه های کشور است و باید آنها را پاس بداریم. 


به گفته وی شهدا کارنامه افتخارآمیز این ملت هستند که عزت و شرافت را برای ملت ایران رقم زدند و امروز نیز ما امنیت خود را و کشور را مدیون خون آنها می دانیم.


خدادوست با اشاره به اینکه همه ما مدیون فداکاری‌های شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان انقلاب اسلامی هستیم، افزود: آرامش و امنیت امروز ایران مرهون از خودگذشتگی شهیدان است و بی شک راه این دلیرمردان، ادامه دارد.


وی تاکید کرد: همه باید قدردان شهدا باشیم و از آرمان های آنان به خوبی دفاع کنیم و مسئولان باید قدر حضور مردم را بدانند، چراکه در همه عرصه ها تا پای جان همراه با انقلاب هستند.


وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم پاسدار آرمان ها و خون پاک و بر زمین ریخته شده این مجاهدان راه حق باشیم.


گفتنی است در پایان از خانواده دوشهید این روستا شهید ابراهیمی و شهید قلی پور قدردانی شد.

 

 

کد خبر 1237297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha