۱۱۵ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های خراسان جنوبی واریز شد

کریمدادی با بیان اینکه ۹۵ درصد درآمدهای خراسان جنوبی از محل مالیات تامین می‌شود، گفت: در هفت ماه نخست سال جاری از محل مالیات وصول شده در استان ۱۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری‌‌های استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی کریمدادی امروز یکشنبه (۱۳ آذر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: یکی از درآمدهای اصلی دولت از محل مالیات است و با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه دشمنان و کاهش فروش نفت، مالیات از مهمترین ابزار دولت برای کسب درآمد محسوب می شود.

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۵ درصد از درآمد استان از محل مالیات تأمین می شود، افزود: عدالت در وصول مالیات می تواند مشوقی برای مشارکت مردم در این امر مهم باشد.

 

کریمدادی بیان کرد: حال حاضر ۸۳ درصد از بودجه استان از محل مالیات تأمین می‌شود که وصول مالیات در خراسان جنوبی نسبت به کشور سه دهم درصد است.

 

وی در ادامه گفت: سال گذشته از محل مالیات و عوارض وصول شده در نظام مالیات بر ارزش افزوده، ۱۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری‌ها، چهار میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به حساب دهیاری‌ها، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حساب روستاهای فاقد دهیاری و یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان به حساب مناطق عشایری استان به‌صورت مستقیم و ماهانه واریز شده است.

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی عنوان کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری از محل مشارکت فعالان اقتصادی در پرداخت مالیات، ۸۱۸ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، ۴۴۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، ۴۵ میلیارد ریال به حساب مناطق روستایی فاقد دهیاری و ۱۴۵ میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری واریز شده است.

 

کریمدادی ادامه داد: در این مدت ۵۱ میلیارد ریال برای توسعه ورزش و همچنین ۷۰۰ میلیون تومان برای خدمات عمومی اعم از مدرسه، مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در سکونتگاه‌های غیررسمی پرداخت شده است.

 

به گفته وی؛ از اول مهرماه سال گذشته تا کنون فعالیت‌های اقتصادی این استان مشمول بیش از هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش و معافیت‌های قانونی شده‌ است.

 

 

کد خبر 1237426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha