ایستگاه مطالعه در شهرداری منطقه یک کرمانشاه برپا شد

باتوجه به تأکیدات شهردارکرمانشاه مبنی بر توجه ویژه به موضوعات فرهنگی، با دستور شهردار منطقه یک کرمانشاه، ایستگاه مطالعه ای در ساختمان اداری منطقه یک برپا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک کرمانشاه،  این ایستگاه مطالعه که توسط اداره روابط عمومی و امور فرهنگی منطقه یک برپا شده است، ظرفیت ۴۰۰جلد کتاب را داراست.

 

براساس این گزارش، باتوجه به حضور صدها نفر از شهروندان که در تایم اداری جهت پیگیری امورات خود به منطقه یک مراجعه می‌کنند، کمبود این ایستگاه مطالعه احساس می‌شد.

 

گفتنی است که این ایستگاه مطالعه با مساعدت و همکاری سرکار خانم دکتر خوانساری مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان با اهدا۲۰۰ جلد کتاب و مساعدت شهردار منطقه یک با تهیه ۲۰۰ جلد دیگر برپا شده است.

 

همچنین، یکی از مزیت های آن این است که اصحاب رسانه بخصوص رسانه های مکتوب می‌توانند نشریات خود را جهت مطالعه شهروندان، در این کتابخانه قرار دهند.

 

لازم بذکر است،در عصر حاضر، توسعه فرهنگی پایه و اساس سایر ابعاد توسعه در یک جامعه است و از مهم ترین معیار های ارزیابی آن، میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم است و در تمامی جوامع بشری یکی از مهم ترین روش های انتقال دانش و آگاهی، کتاب است که می تواند زمینه پیشرفت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را فراهم آورد. در واقع کتاب را می توان دریچه ای به سوی توسعه، پیشرفت و تکامل یک جامعه دانست.

 

 

کد خبر 1237726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha