مدیرخبرگزاری شبستان در مازندران به عنوان فعال رسانه ای در حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی شد

مدیر خبرگزاری شبستان در استان مازندران به منظور تلاش در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و انعکاس اخبار هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از سوی مدیرکل مجامع،تشکلها و فعالیت های فرهنگی و دبیر این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مازندران، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب بعنوان یکی از برنامه های ارزشمند در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار هرساله برگزار میشود. هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با هدف پشتیبانی از برنامه ها، فعالیت ها، اقدامات انجام شده و طرح های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی در راستای تقویت هویت ایرانی اسلامی، امیدبخشی توسعه کسب و کارهای فرهنگی و هنری محلی و بومی و محرومیت زدایی با محوریت فرهنگ در میان روستاییان و عشایر سراسر کشور برگزار شده است.

 

 مطابق اعلام رسمی از سوی دبیرخانه این جشنواره ملی، ۲۸۵ روستا از استان های سراسر کشور به هشتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب مدارک لازم را ارسال نموده اند که از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره پس از بررسی و انجام مرحله غربالگری تعداد ۵۰ روستا به مرحله داوری نهایی راه یافته اند. پس از انجام مرحله نهایی داوری تعداد ۹ روستای برگزیده و یک روستا به عنوان روستای استمرار معرفی شد.

 

روستای مرزون‌آباد درویش خیل بخش مرکزی شهرستان بابل و روستای عرب محله بخش رودبی جنوبی شهرستان ساری از جمله برگزیدگان این جشنواره هستند که با حضور یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین جوادی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اسماعیل جانعلی پور، مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی- علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب وادبیات ایران- علی اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد حسین ظرفیان، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

همچنین سودابه احمدپور ملکشاه، مدیر  خبرگزاری شبستان در استان مازندران نیز به جهت فعالیت در عرصه کتاب و کتابخوانی و انعکاس اخبار هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب از سوی مدیرکل مجامع،تشکلها و فعالیت های فرهنگی و دبیر این جشنواره با اهدای لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفت.

 

در متن این لوح آمده است: 

 

فعالیت در عرصه کتاب و کتابخوانی این سرزمین تلاش ارزنده ای برای شناساندن فرهنگ و هنر جغرافیای تمدنی ایران اسلامی است. بدین وسیله از همکاری صمیمانه و پیگیری مداوم جنابعالی در برگزاری هرچه باشکوه تر «هشتمین دوره جشنواره  روستاها و عشایر دوستدار کتاب» سپاسگزاری می نمایم.

با امید به اینکه در سایه سار امن الهی و با مشارکت گسترده در پیشبرد اهداف عالی ایران اسلامی گام های موثری بردارید.

                                                                                                                                                            اسماعیل جانعلی پور

                                                                                                                                                   مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی

                                                                                                                                                      و دبیر هشتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

کد خبر 1237932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha