خشم مسلمانان انتشار فیلم موهن به قرآن در تیک تاک

انتشار یک فیلم موهن به قرآن کریم توسط یک جوان در شبکه اجتماعی تیک تاک خشم مسلمانان را درپی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیاالیوم، یک جوان فیلم کوتاهی در شبکه اجتماعی تیک تاک منتشر کرد که در حال رقصیدن با صدای قرآن است که با آهنگ خارجی ترکیب شده است.

این جوان یک آیه قرآن را با یکی از آهنگ‌های خارجی به روشی ترکیب کرده است که بیانگر اهانت به اسلام و مسلمانان است. این آیه قرآن "وَدَّ كَثِيرٌ مِّنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَوْ يَرُدُّونَكُم مِّن بَعْدِ إِيمَانِكُمْ كُفَّارًا حَسَدًا" است.

 

این فیلم با واکنش گسترده کاربران تیک تاک مواجه شد و نزدیک به پنج هزار نفر آن را به اشتراک گذاشتند. قبل از اینکه این فیلم را از صفحه اش در تیک تاک حذف کند، صدها نفر با تقلید از این فیلم با آیات قرآنی رقصیدند.

دکتر محمود مهنا، یکی از اعضای شورای علمای الازهر به القاهره24 گفت: دشمنان اسلام بسیارند. اقدام آنها به اسلام آسیب نمی رساند.

 

مهنا با تاکید بر لزوم توهین نکردن مسلمانان به مقدسات سایر ادیان، گفت: پیامبر اسلام(ص) به ما دستور داده است تا به کتاب‌های مقدس ادیان دیگر احترام بگذاریم و به هیچ یک از آنها اهانت نکنیم.

وی افزود: ما به ادیان احترام می گذاریم، ممکن است دیگران به ما احترام نگذارند. اما از کوزه همان تراود که در اوست.

 

مهنا ادامه داد: آنها به اسلام و مسلمانان کافرند. پس هرکاری می خواهند بکنند. خداوند متعال می فرماید:" بی تردید ما این قرآن را به تدریج نازل کرده ایم و قطعا نگهبان آن خواهیم بود." آنها ما را مسخره می کنند و ما نمی کنیم.

این عضو شورای علمای الازهر از همه مسلمانان خواست که اهانت را با اهانت پاسخ ندهند، بلکه اخلاق پیامبر(ص) را نشان دهند و به آموزه‌های اسلام پایبند باشند که در آن به لزوم احترام به همه ادیان تاکید دارد.

محمود مهنا در پایان خطاب به این جوان و تقلیدکنندگان گفت: ما به شما پاسخ می دهیم که کتاب اسمانی شما در دستان ماست، اما دین ما دستور داده که مقدسات شما را مسخره نکنید، پس هرکاری می خواهید بکنید.

کد خبر 1238129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha