جلسه مدیران مسجدی مناطق ۱۲ گانه شیراز برگزار شد

جلسه مدیران مسجدی مناطق ۱۲ گانه شیراز با حضور آیت الله دژکام، برگزار و مسائل مختلفی مربوط به حوزه مسجد و فعالیت های فرهنگی در آن مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، جلسه مدیران مسجدی مناطق 12 گانه شیراز امروز دوشنبه (21 آذر) با حضور آیت الله دژکام، برگزار و مسائل مختلفی مربوط به حوزه مسجد و فعالیت های فرهنگی در آن مطرح شد.

آیت الله لطف الله دژکام در این مراسم گفت: اگر مساجد آباد شوند در محلات باعث رفع آسیب های اجتماعی خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در فارس بر اهمیت آباد کردن مساجد تاکید کرد و افزود: مساجد باید به یک آبادانی از لحاظ فیزیکی، فعالیت و فرهنگی برسند و امام جماعت در آبادانی مسجد یک نقش کلیدی دارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه ائمه جماعت می توانند به بهترین نحو کمک کنند و از این رو لازم است آموزش به ائمه جماعت برای مدیریت مسجد در نظر گرفته شود، اظهار کرد: آموزش ارکان دیگر مسجد برای کارهای فرهنگی و دینی در طول سال باید به صورت مستمر در دستور کار قرار گیرد.

بر اساس این گزارش در ادامه، حجت الاسلام حسین امیدی هم گفت: برنامه ریزی های مختلفی برای تفویت مساجد شکل گرفته است و ایجاد یک سایت برای مرکز رسیدگی به امور مساجد از جمله این برنامه هاست که شبکه شدن روحانیون، ارکان و اصحاب مسجد در شبکه مجازی را به همراه دارد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اضافه کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد، تقویت حضور جامعه خواهران مسجدی را در دستور کار قرار داده است و از این از دستگاه های مختلف برای هم افزایی دعوت شد تا با حضور رابطین خواهر دسنگاه های اجرایی راهکارهای تقویت حضور بانوان در مساجد، بیشتر مرور شود و برنامه های مخصوص جامعه بانون داشته باشیم.

 

کد خبر 1239237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha