تعالی جمعیت از سیاست های دولت سیزدهم است

ایمانی گفت: تعالی جمعیت و جلوگیری از پیری جمعیت در سنوات آینده، از سیاست های کاری و اجرایی نظام و دولت سیزدهم است که باید سرلوحه کار تمام دستگاه های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی ایمانی امروز دوشنبه(21 آذر) در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت زنان و خانواده شهرستان شهرستان خوسف بر ریشه یابی علل آسیب های اجتماعی شهرستان تاکید کرد.

 

وی افزود: با شناسایی آسیب ها، باید در راستای از بین بردن آسیب ها و تقویت نقاط قوت تلاش کرد.

 

فرماندار شهرستان خوسف با اشاره به اهمیت فرهنگ و مباحث فرهنگی در زندگی اجتماعی، افزود: همانگونه که در عنوان این کارگروه آمده فرهنگ به عنوان یک امر زیربنایی مورد توجه قرار گرفته که بیانگر اهمیت و جایگاه فرهنگ و کارهای فرهنگی در تمامی زمینه هاست.

 

 ایمانی با بیان اینکه انجام کارهای فرهنگی باید از خانواده ها شروع شود، گفت: در گام دوم سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که بیشترین تاثیر را برخانواده ها دارند باید احصاء و مورد توجه قرار گیرند.

 

وی آموزش و پرورش و سازمان‌های فرهنگی را جزو سازمان های مهم در زمینه تاثیرگذاری بر خانواده ها برشمرد و افزود: گروه همسالان و دوستان و سازمان‌های مردم نهاد از دیگر مواردی هستند که در زمینه فرهنگ سازی و نهادینه کردن الگوهای عملی در جامعه از نقش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

 

ایمانی ادامه داد: دین اسلام همه جوانب زندگی را در بر گرفته و آموزه‌های دینی زیربنای تمام امور زندگی و تعاملات اجتماعی است که باید در همه ارکان زندگی آن را اجرا کنیم.

 

وی ایام فاطمیه را فرصت مناسبی برای تقویت باورهای دینی عنوان کرد و خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت مناسبت ها شد.

 

فرماندار شهرستان خوسف با بیان اینکه آسیب های اجتماعی شهرستان متناسب با شرایط شهرستان و منطقه باید احصاء شوند، گفت: تعالی جمعیت و جلوگیری از پیری جمعیت و سالمندی آن در سنوات آینده از دیگر سیاست های کاری و اجرایی نظام و دولت سیزدهم است که باید سرلوحه کار تمام دستگاه های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه رسیدن به اهداف فرهنگی با کار و تلاش جهادی و مدیریت انقلابی ممکن خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر با کار معمولی و روزمره اقدام کنید به نتایج مورد نظر دست پیدا نخواهیم کرد.

 

گفتنی است بررسی مصوبات جلسه قبل کارگروه، بررسی روند اجرای شیوه نامه اجرایی طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار، بررسی و ارزیابی روند اجرای دستور العمل اجرایی، رفع فقر مطلق و ارائه گزارش آمار دبیر خانه آسیب های اجتماعی شهرستان به منظور بررسی و ارائه راهکارهای لازم جهت کنترل و کاهش آسیب اجتماعی در سطح شهرستان، دستور کار این جلسه این کارگروه بود.

 

 

کد خبر 1239269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha