پیگیر مولد سازی دارایی های آموزش و پرورش مازندران هستیم|لزوم تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی

کمالی از کمبود کلاس درس در مدارس استان مازندران خبر داد و گفت: مولد سازی املاک بلااستفاده اداره کل آموزش و پرورش استان با هدف بهسازی و احداث کلاس های درس در این خطه از شمال کشور نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین کمالی،‌امروز(۲۳آذر) در جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز استان که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به سیاست مردمی بودن دولت سیزدهم، اظهار کرد: آموزش و پرورش بدون کمک آحاد مردم و دیگر نهاد ها نمی تواند ادامه حیات داشته باشد.

 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران با بیان اینکه موضوع ساختمان، فضای آموزشی و... برای آغاز تعلیم و تربیت مهم و ضروری است،‌افزود: باید بهترین امکانات به دستگاه تعلیم و تربیت تخصیص داده شود.

 

وی با بیان اینکه تامین امنیت دانش آموزان به برخورداری از فضای آموزشی ایمن بستگی دارد،‌گفت: در بسیاری از مدارس به دلیل تراکم دانش آموز با کمبود کلاس مواجه ایم، امید است با کمک مردم پروژه های آموزشی استان با هدف افزایش کلاس درس به بهره برداری برسد.

 

کمالی با اشاره به نقاط ضعف مدارس استان در بحث وسایل گرمایشی، افزود: همچنین تلاش داریم برای اقامه نماز دانش آموزان و کادر آموزشی مدارس زیساخت ها نظیر ایجاد نمازخانه، سرویس بهداشتی و... فراهم شود.

 

وی به کمبود فضای آموزشی در ساری مرکز استان مازندران اشاره کرد و خاطرنشان شد: مدارس مناطق محروم و بالادست باید به وسایل گرمایشی به ویژه آب گرم مجهز شود.

 

کمالی با بیان اینکه امسال ۱۲میلیارد تومان برای مدارس استان از سوی دولت سیزدهم سرانه آموزشی تخصیص داده شد،‌ افزود: این میزان بودجه جوابگوی نیازهای مدارس استان نیست و اعتقاد داریم خیرین و والدین دانش آموزان برای کاهش مشکلات مدارس پای کار بیایند.

 

وی با بیان اینکه در مدارس سمپاد و شاهد با توجه به اینکه خانواده ها شهریه پرداخت می کنند با چالشی مواجه نیستیم، ادامه داد: مولد سازی املاک بلااستفاده اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در دستور کار قرار دارد.

 

کمالی با بیان اینکه املاکی در سراسر استان وجود دارد که حدود ۲۰سال بلااستفاده هستند، تاکید کرد: امید می رود با همکاری مسئولین شهرستان ها به ویژه فرمانداران زمینه فروش این املاک با هدف بهسازی و احداث کلاس های درس در سراسر استان فراهم شود.

کد خبر 1239851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha