حفظ حریم ولایت مصداق حفظ حریم انبیاء است/در مورد  تمامیت ارضی با کسی تعارف نداریم و قاطع هستیم

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حفظ حریم ولایت مصداق حفظ حریم انبیاء است، گفت: امام صادق(ع) فرمودند فردی که دین دارد و به آخرت ایمان دارد، نباید در مجلسی بنشیند که امام جامعه اسلامی را تخریب می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۲۵ آذر) در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به این بیانات امام علی (ع) که "هر صبح و شب به این نکته توجه داشته باش که در حریم خداوند هستی بترس از دنیا بسیار فریب دهنده که هر کسی را به گونه‌ای فریب می‌دهد"، گفت: در چند خطبه اخیر گفتیم که خداوند در جای مهر، کانون مهر است و در جای خشم کانون خشم و غضب است.

 

وی ادامه داد: تقوا اساسی ترین عنصر جذب خداوند است اما اساسی ترین جذب عنصر غضب خداوند چیست. قرآن، اساسی ترین جذب عنصر غضب خداوند را جرم می‌داند. جرم یعنی عبور از خطوط قرمز خداوند و ایستادن در مقابل انبیاء است. قوم هود، قوم نوح، قوم لوط، قوم فرعون از جمله اقوامی هستند که مقابل انبیاء خداوند ایستادند و عذاب شدند. ۹ قرن و نیم حضرت نوح تبلیغ خداوند کرد، ۱۰۰ سال حضرت صالح پیامبر تبلیغ کرد ولی قوم صالح از این حضرت می‌خواستند که از کوه بچه شتر دربیاید و این کار شد ولی این قوم بچه شتر بهشتی را پی کردند.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در قرآن آمده است که هشدارها به قوم فرعون داده شد که در نهایت رفتار نادرست خود آنها سبب از بین آنها شد، افزود: به عبارتی جدال و مقابله با صالحان بزرگترین جرم است و در عصر غیبت در افتادن با جانشین انبیاء جرم است. چرا که بر این باوریم ولی فقیه جانشین عام امام زمان(عج) است. ولی فقیه اگر حکمی صادر کرد و فردی آن را نپذیرد، کوچک شمردن حکم خداوند است و در حقیقت به انبیاء رد گفته است و ایستادن در برابر خداوند است.

 

وی با بیان اینکه حفظ حریم ولایت مصداق حفظ حریم انبیاء است، گفت: امام صادق(ع) فرمودند فردی که دین دارد و به آخرت ایمان دارد، نباید در مجلسی بنشیند که امام جامعه اسلامی را تخریب می‌کنند. همچنین بسیجی‌ها مصداق مومن هستند. بلکه باید از ولی فقیه دفاع کنند و دفاع از ولی فقیه دفاع از امام زمان است. برخی با لباس مشکی و لباس سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا(ع)، ‌ پوشش‌های مشکی هیات را به آتش می‌کشند و باید در حقیقت به آنها گفت که چرا به اشتباه می‌روند.

 

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با گرامیداشت شهید مفتح اظهار کرد: این شهید در اوایل انقلاب ستاره‌ای درخشان بود و خدمات ارزنده‌ای در عرصه‌های مختلف داشت که توسط گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید. وحدت حوزه و دانشگاه از آرمان‌های مکرر امام (ره) و مقام معظم رهبری است، دو بازوی توانای اداره کشور حوزه و دانشگاه هستند. این واقعیتی است که اکثریت دانشجویان ما متدین، حزب‌اللهی و علاقه‌مند به ایران اسلامی هستند که آن‌ها را پاره تن خود می‌دانیم و نظام تقویت علمی این‌ها را نظام تکلیف می‌داند. 

 

وی با بیان اینکه اقلیتی در شأن دانشجو عمل نکردند، از ۴۰ هزار دانشجوی یک دانشگاه، ۵۰۰ نفر برخی اقداماتی را انجام دادند، گفت:‌ قاتلی می‌گوید مستحق چند اعدام هستم، کسانی به نام دانشجو از این قاتل حمایت می‌کنند، طوری عمل کردند که آمریکا و اسرائیل تحسین کند، این اعمال در شأن شما نیست، شما بزرگتر از این مسائل هستید.

 

آیت الله خاتمی خطاب به دانشجویان شرکت‌کننده در اغتشاشات گفت: این اراذل و اوباش شأن شما را از بین می‌برند، از دانشجویان ارزشی انتظار داریم با موضع‌گیری جانانه خودشان نشان دهند که دانشجوی متدین آب به آسیاب اسرائیل نمی‌ریزد.

 

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های نیروهای مسلح برای دفاع از کشور و حفظ تمامیت ارضی ایران اشاره کرد و گفت: جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و کوچک که هفته قبل آنجا بودم، از نزدیک نیروهای مسلح را دیدم که چه زحماتی برای حفظ امنیت کشور می‌کشند. به تازگی رئیس‌جمهور چین در سفری به عربستان سعودی، همان جایی که گفتند گاو شیرده هستند، در مورد جزایر سه‌گانه حرف بی‌ربطی زده است، مطالبه جدی ایران جبران مواضع یاد شده از سوی چین است و بدانند در عرصه تمامیت ارضی با کسی تعارف نداریم و قاطع هستیم.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: این قطعنامه ضمانت اجرایی ندارد، ثانیا ۴۰ روز آمریکا تلاش کرد تا آن را به تصویب برساند و این هم یکی از پرونده‌های سیاه آمریکاست، حق آمریکاست که «مرگ بر آمریکا» بگوییم. بیشترین بها را نظام اسلامی به زن داده است، آزادی واقعی در نظام اسلامی آن چیزی که گفته می‌شود، بردگی است، آزادی نیست؛ آمریکا زنی را می‌خواهد که هویتش را از دست داده باشد، آن آزادگی که آمریکایی‌ها می‌گویند، بردگی است؛ تنها در نظام اسلامی زندگی بانوان، شرافتمند و انسانی است. آن‌ها آزادی هرزگی را می‌خواهند. 

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه اتحادیه اروپا حداقل در یک دهه اخیر عین مستعمره آمریکا عمل کرده و هرچه آمریکا بگوید عمل می‌کنند، گفت: این‌ها در صدر لیست ناقضان حقوق بشر هستند، چه کسی از اسرائیل کودک‌کش و زن‌کش حمایت می‌کند؟ این‌ها در خط مقدم ناقضین حقوق بشر هستند. اخیرا بنده را هم تحریم کردند، افتخارم تحریم این‌هاست، احساس می‌کنم تیرم به هدف خورده و جهاد تببینم اثر کرده تا آخرین نفس در این سنگر هستم و تا زنده‌ام عقب‌نشینی نمی‌کنم. در ایران به زور حساب مالی دارم، چه برسد به اروپا. به فضل خدا یک‌ وجب از خاک کشورم‌ را به دنیا نمی‌دهم، قبلا گفته‌ام که عطش رفتم به خارج کشور را ندارم.

 

وی با اشاره به ترور مولوی عبدالواحد ریگی گفت: یاد و خاطره عبدالواحد ریگی را گرامی می‌داریم، خوشبختانه قاتلین این عزیز دستگیر شده‌اند و درخواست متدین آن است که آدم‌کشان به اشدّ مجازات برسند. همچنین یاد رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که جزو خدمتگزاران بود را گرامی می‌داریم.

کد خبر 1240170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha