آرمان انقلاب اسلامی تحقق عصر ظهور است/ مطالبات مردم را با ادبیات « ایمانی، فقهی و انقلابی» مطالبه و پیگیری کنید

آیت الله میرباقری افزود: مطالبات مردمی باید زبان هیئت پیدا کند. مردم نه ایمان بدون نان می خواهند و نه ولنگاری؛ مطالبات مردم را با ادبیات « ایمانی، فقهی و انقلابی» مطالبه و پیگیری کنید، نه با ادبیات براندازانه یا غیرمنصفانه سخیف.

خبرگزاری شبستان – البرز: تحلیل و واکاوی نسبت به جریان ها و اتفاق های سیاسی، تشخیص صحیح و آگاهانه افراد را نسبت به مسائل مختلف اجتماعی غنی و پربار می کند. به ویژه آنکه این تحلیل از قول افراد آگاه، مومن و انقلابی باشد. باور به اینکه برخورداری از آرمان عصر ظهور به عنوان یکی از مسائل اساسی در جریان مهدویت است، با نگاه به جریان های فکری که سعی دارد عصر ظهور را به رویای آمریکایی تبدیل کند، اهمیت پیدا می کند.  

 

آیت الله میرباقری در خصوص اهمیت توجه به عبرت های اغتشاش های اخیر در جمع مداحان اهل بیت(ع) که در هفته اخیر انجام شد با اشاره به اهمیت جریان غرب گرا در زیرپوست دولت های مختلف گفت: ایران اسلامی به قدرت نرمی رسیده است که دیگر ساختارهای کنونی جهانی در برابر آن تاب تحمل ندارند. انقلاب اسلامی ایران، ساختارهای جهان را برهم ریخته است و مداخلات ایران از سطح منطقه در سطح جهانی در حال رشد است.

 

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: حضرت امام خمینی(ره) در آخرین نیمه شعبانی که در قید حیات بودند، فرموده اند که انقلاب اسلامی مخصوص ملت ایران نیست بلکه شروع انقلاب بزرگ جهان به پرچمداری حضرت مهدی(عج) است. سپس 2 توصیه به مردم و مسئولان می کنند و آن اینکه مسائل اقتصادی و مادی اگر ذره ای مسئولان را از رسات خود وا دارد، خطری بزرگ در پیش دارد، در بیانی دیگر در جایی دارند که اگر مسئولان توجه به اصل ظهور نداشته باشند، خطا کرده اند. توصیه دیگر به مردم این است که سختی ها را در راه رضای خدا تحمل کنند و مصلحت را در چارچوب نظام و مسلمین در نظر بگیرند. ایشان ادامه می دهند: « من بار دیگر از مسئولان نظام جمهوری اسلامی می خواهم که دست از مبارزه با تجاوز و استکبار غرب برندارند. مگر بیش از این است که با نفوذ ایادی خود به دنبال زخم آوردن بر نظام اسلامی ایران هستند».

 

آیت الله میرباقری با طرح این پرسش که کدام دولت ها نسبت به این فرمایش حضرت امام خمینی(ره) خود را متعهد دانستند؟ بیان کرد: دولت اصلاحات، دولت سازندگی و ... کدام یک نسبت به فرمایش بنیانگذار انقلاب خود را مسئول دانستند؟ امام به رسالت مسئولان کشور برای بسترسازی ظهور و دولت حضرت مهدی(عج) تأکید داشتند.

 

به گفته وی، اسلام در میان ملت ایران یک گرایش عمیق نسبت به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) ایجاد کرده است، خداوند متعال یک ظرفیتی در میان این ملت ایجاد کرده است که آن حرکت به سمت ظهور است. نظریه پردازان غربی همواره فکر می کردند که دوران حاکمیت دین گذشته است و مارکسیسم و لیبرالیسم همواره سعی بر تسرّی تفکر غرب در این رابطه داشتند. انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب دینی برخاسته از مردم این توازن را برهم زد.

 

وی با بیان اینکه موازنه قدرت به نفع اسلام تغییر کرده است، بیان کرد: پس از جنگ جهانی دوم که نظم جهانی از ظن نگاه اندیشمندان غربی ایجاد شد، یکی از ابزارهای مهم برای کنترل مخالفت ها بهره مندی از ابزار نظامی بود.

 

وی ادامه داد: جریان غرب گرا در زیرپوست دولت های مختلف، از بخشی از نسل جوان ما هویت زدایی کردند. رسالت هیئت های مذهبی در بازسازی هویتی و هویت سازی برای نسل جوان برمحور درگیری تمدنی است.

 

آیت الله میرباقری اظهار کرد: تربیت انسان منتظر و انقلابی، کار هیئت است. اگر کسی برای امام حسین(ع) گریه نکند در راه خدا هم نخواهد جنگید و هزینه نخواهد داد. هیئت اگر هویت مهدوی و هویت انقلابی به جوانان بدهد، مطالبه آن جوان، این قدر تنزل پیدا نمی کند که درخواست سلف مشترک یا فوتبال مشترک و ... داشته باشد.

 

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه توضیح داد: جریان غرب پذیر و غرب گرا با نفوذ در جریان های مختلف ( اعم از چپ یا راست) می خواهند نگذارند مردم ایران مأموریت تاریخی خود را عمل کنند آنها می خوانند عصر ظهور را به رویای آمریکایی تبدیل کنند.

 

وی تصریح کرد: مطالبات مردمی باید زبان  هیئت پیدا کند. مردم نه ایمان بدون نان می خواهند و نه ولنگاری می خواهند مطالبات مردم را با ادبیات « ایمانی، فقهی و انقلابی» مطالبه و پیگیری کنید، نه با ادبیات براندازانه یا غیرمنصفانه سخیف.

 

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شهادت های اخیر شهادت های کم نظیری بود که در آن ها از یک طرف فداکاری و از سوی دیگر رذالت، در سطح بالایی ظهور کرد. این شهادت ها و ابتلائات اخیر، بستر خلوص و تفکیک صفوف و بستر جوشش ایمانی و انقلابی است.

 

 

کد خبر 1240294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha