حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر تمامی حجج الهی است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر تمامی حجج الهی است، گفت: شناخت حجت های الهی انسان را در راه سعادت قرار می دهد، همچنین کسانی که حجت شیطان و استکبار هستند گمراه شدند هم خود را بدبخت کردند هم مردم را دچار خسران کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در مراسم یادواره شهدا و ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها که در روستای عباس آباد حلمسر شهرستان میاندورود برگزار شد، از حضرت زهرا(س) بعنوان کامل ترین الگوی بانوان یاد و اظهار کرد: امروز بانوان باید بیش از پیش در همه امور به ویژه ولایت پذیری و ولایت مداری از این بانوی بزرگوار درس بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران از اهالی روستای عباس آباد حلمسر بعنوان انسان هایی دین دار،‌با وفا،‌همراه با انقلاب،‌همراه با علما،‌ولایتمدار و شهید پرور یاد کرد و گفت: امید است با ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و باغداری دغدغه های کشاورزان و باغداران این خطه از شمال کشور مرتفع شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ما به سه معرفت و شناخت نیاز داریم، افزود: یکی معرفت خداست و باید خالق جهان را بشناسیم و بندگی کنیم و به فیض برسیم و بنده ناشکر نباشیم.

 

وی با بیان اینکه شناخت پیامبر که راه سعادت و هدایت را به ما نشان داده است نیز مهم است و باید او را بشناسیم، گفت: اول باید خدا را بشناسیم و بعد پیامبر را بشناسیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه شناخت حجت نیز از جمله شناخت هاست، اضافه کرد: بعد از وجود نازنین پیامبر اسلام(ص) نیز امامان و معصومین حجت‌های خدا هستند و حضرت فاطمه (س) حجت بر امامان است و مقام ایشان از همه بالاتر است، باید حجت‌های خدا را بشناسیم.

 

وی با بیان اینکه حجت زنده خداوند امام زمان (عج) است و باید این امام را نیز بدرستی بشناسیم، اضافه کرد: امروز در زمان غیبت امام عصر(عج)، مراجع تقلید  و ولی فقیه حجت هستند و باید حجت‌های زندگی را بشناسیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ما درس حجت شناسی و ولایتمداری را از بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) باید بیاموزیم، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) پای حجت زمان امیرالمومنین علی (ع) ایستاد و فداکاری کرد.

 

وی با بیان اینکه شهدا و وصیت نامه شهدا نیز برای ما حجت هستند، گفت: در وصیت نامه شهدا به چادر، نماز و دفاع از ولایت تاکید شده است و باید به وصیت شهدا عمل کنیم.  

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اگر حجت را در زندگی نشناسیم گمراه می‌شویم، ادامه داد: کسانی که حجت شیطان و استکبار هستند گمراه شدند هم خود را بدبخت کردند هم مردم را دچار خسران کردند.

 

کد خبر 1240386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha