اساس و مبنای جامعه  منتظرعبودیت و نفی هر گونه شرک و اقامه نماز است

حجت الاسلام مولوی،گفت: اساس و مبنای جامعه ای که ما منتظر آن هستیم عبودیت و نفی هر گونه شرک و اقامه نماز است و نماز این تربیت را برای انسان و جامعه فراهم می کند.

حجت الاسلام علی مولوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در فرهنگ مهدوی ،گفت : از توصیه های امام مهدی (عج) اقامه نماز در اول وقت است چنانکه در روایتی می فرمایند ملعون و نفرین شده است آن کسی که نماز صبح را عمدا تا زمانی که ستارگان ناپدید شوند به تاخیر بیندازد .

 

مدیر ستاد  اقامه نماز  استان کرمانشاه ، افزود: فلسفه خلقت انسان رسیدن به توحید و مقام قرب الهی است . لذا خداوند از باب لطف برای هدایت بشر، دستورهایی را وضع و توسط رسولان خود به مردم ابلاغ فرموده است تا انسان ها با بکارگیری آن فرامین، راه رشد و ترقی به سوی کمال را پیدا کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: نماز طبق آیات و روایات در تمام ادیان الهی جزء سفارشات انبیا بوده است نماز ستون دین است و اولین موضوعی که در نامه اعمال به آن رسیدگی می‌شود نماز است.

 

حجت الاسلام مولوی ، تصریح کرد:  کسی که نماز خود را به موقع و با نظم می‌خواند همه کارهای او نیز به خوبی پیش می‌رود و خدا در کار‌ها به او کمک می‌کند همچنین  تلاش شود تا نماز را اول وقت و همراه با خشوع خواند و انسان این موضوع را درک کند که در برابر چه کسی در حال صحبت کردن است نماز حرف زدن انسان با خداونداست.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه ،با اشاره به اینکه مهدویت و نماز ارتباط و اتصال ارگانیک و نظام مند دارند، اظهار کرد:  اساساً تربیت دینی بدون نماز مثل ساختمان بدون ستون است هماهنگونه که بنای بدون تکیه گاه و ستون میسر نیست جامعه دینی و سرآمد آن جامعه منتظر ظهور امام مهدی(عج) نمی تواند نسبت به نماز بی تفاوت باشد.

 

وی گفت:  بر منتظران حضرت ولی عصر (عج) است که به تاسی از آن ناجی موعود در عمل به توصیه های او  نماز را جزء اولویت های خود قرار دهند همچنین عمل به احکام و دستورات قرآن و حفظ وحدت بین مسلمانان را عامل سعادت آنان است.

 

حجت الاسلام مولوی با اشاره به اینکه اولین وظیفه امام، مبارزه با کفر و ستم است خاطرنشان کرد: امروز در دنیا، آمریکا و رژیم صیهونیستی سردمدار کفر و ستم هستند و با کمک ایادی خود همواره علیه اسلام و انقلاب اسلامی دسیسه و دشمنی می کنند و هدف اصلی دشمنان این است که ما از اسلام و انقلاب دست بکشیم و تا آن زمان به دشمنی علیه ما ادامه می دهند.

 

کد خبر 1240418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha