انجمن خیریه شارجه: ساخت ۲۵ مسجد از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون در امارات

انجمن خیریه شارجه از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون ساخت ۲۵ مسجد را در دستور کار خود داشته است که ۱۹ مسجد تاکنون افتتاح شده و ۶ مسجد در حال ساخت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دارالخلیج، انجمن خیریه شارجه در گزارش خود تعداد کل مساجد اجرا شده و همچنین مساجد در دست ساخت در داخل کشور را طی بازه زمانی سال 2010 میلادی تا سال جاری را اعلام کرد.

 

 

در این گزارش آمده است: ازمجموع 25 مسجد، 19 مسجد ساخته شده و 6 مسجد نیز در چندین منطقه در امارت شارجه، راس الخیمه، ام القوین و فجیره با هزینه مالی 71.8 میلیون درهم در حال ساخت است و تعداد نمازگزاران آن به 12 هزار نفر می رسد.

 

محمد حمدان الزری، رئیس بخش پروژه ها و کمک های انجمن خیریه شارجه، گفت: این انجمن توانسته است از طریق کمک های افراد نیکوکار کار بر روی این پروژه ها را آغاز کند و از ساخت مساجد حمایت کرده است.

 

وی گفت:25 مسجد با همکاری مقامات مربوطه داده شده و 25 مسجد در امارات تاسیس شده است و 15 مسجد با همکاری اداره امور اسلامی شارجه ساخته شده و کار ساخت مسجد مویلح سه و نیم میلیون درهم هزینه در برداشته و برای یک هزار و 500 نمازگزار ظرفیت دارد.

 

وی افزود: در منطقه السیوح سه مسجد ساخته شده است که هزینه ساخت آن دو میلیون درهم بوده و برای 250 نمازگزار ظرفیت دارد و یک مسجد با ظرفیت یک هزار نمازگزار و یک مسجد دیگر با ظرفیت 250 نمازگزار بنا شده است.

 

وی اظهار کرد:  دو مسجد در الرمثا با هزنیه 4.9 میلیون درهم با ظرفیت 600 نمازگزار و دو مسجد در الصجعه با هزینه 19.9 برای یک هزار و 500 نمازگزار ساخته شده است.

 

الزری گفت: مسجد الرحمانیه با هزینه دو میلیون درهم و ظرفیت 250 نمازگزار ساخته شد و دو مسجد در القرائن اجرا شده و برای 200 نمازگزار ظرفیت دارد و مسجد الرق برای 700 نمازگزار ظرفیت دارد.

 

مسجد الکلباء با هزینه 1.9 میلیون درهم و مسجد خورفکان با 1.8 میلیون درهم با ظرفیت 220 نمازگزار و مسجد درهم الحمد با هزینه 1.6 میلیون درهم با ظرفیت 150 نمازگزار ساخته شده است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: انجمن خیریه شارجه 8 مسجد را در راس الخیمه با همکاری هیئت کل امور اوقاف و امور اسلامی اماره بنا کرده است.

 

الزری گفت: تمامی مساجد دارای وضوخانه، سرویس های بهداشتی و پارکینگ خودرو هستند و مساجد به شکلی طراحی شده اند که دارای مکانی برای سکونت امام جماعت مسجد هستند.

کد خبر 1241038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha