روایتگری جنگ با روش سنتی جواب نمی دهد/ باید از فضای مجازی برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن استفاده کنیم

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه روایتگری جنگ با روش سنتی جواب نمی دهد، گفت: باید از فضای مجازی و رسانه ای برای مقابله با جنگ ترکیبی به خوبی استفاده کنیم.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مطالبات رهبری در بحث روایتگری جنگ گفت: تاریخ از موضوعات جذابی است که بسیار به آن پرداخت می شود. در احادیث نیز داریم که تاریخ تکرار می شود. در واقع تاریخ با روش های جدید تکرار می شود و به ویژه نقاط حساسی که با سرنوشت یک کشور در ارتباط است. جنگ تحمیلی، انقلاب و لحظه به لحظه تاریخ ایرانی و اسلامی قابل بررسی و احترام است. ایرانی ها به اندازه تاریخ زیست بشریت صاحب فرهنگ و تمدن بودند.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هشت سال با دست خالی جنگیدیم شاید بالای 20 کشور علیه ما می جنگیدند. عراق با ما مستقیم می جنگید و سایر کشورها با تجهیز عراق به صورت غیر مستقیم با ما می جنگیدند. کشورهایی که ادعای حقوق بشری دارند آن زمان با گذاردن گازهای خردل در اختیار عراق به کشتار ما کمک کردند. موشکی که به صدام داده بودند از آنجا تا شمالی ترین نقطه کشور ما را می زد در حالی که ما توپی داشتیم که 40 کیلومتر برد داشت. خودباوری و اعتماد به جوانان باعث شد که ما در آن جنگ پیروز شویم.

 

وی تاکید کرد: ما با آن شرایط سخت جنگیدیم و یک وجب از خاک کشورمان را ندادیم. ذکر این رشادت ها و مجاهدت ها باید اولویت ما باشد. در این روایت گری نباید فقط به روش سنتی عمل کنیم بلکه باید از فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم و با تولید محتوای چند رسانه ای برای حفظ این دستاورد عظیم تلاش کنیم.

 

یوسفی ادامه داد: پدران و مادران شهیدی ک 230 هزار شهید برای این آب و خاک دادند را یکی یکی از دست می دهیم و خیلی از اینها روایت گری نکرده اند و قطعا باید روایت اینها از جنگ شنیده و ثبت شود و از رزمندگان، جانبازان و مبارزان خاطرات و مشاهدات شان گرفته و ثبت شود.

 

وی در ادامه در مورد بحث جنگ ترکیبی دشمن در شرایط فعلی و لزوم روایت گری در این نوع جنگ نیز گفت: جنگ ترکیبی مثل جنگ سخت نیست. از ابزارآلات مختلف در بحث شناخت، مخاطب را مورد هدف قرار می دهند. روایت گری که باید در این نوع جنگ نیز شود به روش سنتی جواب نمی دهد و باید فضای مجازی و رسانه ای را در اختیار بگیریم تا بتوانیم در این جنگ نیز پیروز شویم.

 

کد خبر 1241354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha