مسائل و مفاهیم دینی باید برای خانواده‌ها تبیین شود

حجت‌الاسلام موسوی فرد، گفت: دشمن برای از هم پاشیدن خانواده سرمایه گذاری می‌کند از این رو مسائل و مفاهیم دینی باید به خانواده منتقل و تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد، امروز جمعه (۲ دی) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهواز، با بیان اینکه جامعه اسلامی بدون بهره مندی از نهاد خانواده سالم، سرزنده و بانشاط اصلا امکان پیشرفت ندارد، اظهار کرد: رکن خانواده زن است و زن و خانواده برای کشور جزو مسائل درجه یک محسوب می‌شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به اینکه امروز دشمن روی سست کردن بنیان خانواده سرمایه‌گذاری کرده است، افزود: دو جریان از صدر خلقت وجود داشته که یکی جریان خانواده گرا که جامعه بر اساس آن شکل می‌گیرد و دیگری جریان خانواده ستیز است که شیطان و جنودش به دنبال سیاست تفرقه بین زن و شوهر است.

 

وی با بیان اینکه انبیا، اوصیا و علمای واقعی دینی، بنیانگذاران و پرچم داران خانواده‌گرایی هستند، اضافه کرد: دشمن برای از هم پاشیدن خانواده سرمایه گذاری می‌کند از این رو مسائل و مفاهیم دینی باید به خانواده منتقل و تبیین شود. 

 

امام جمعه اهواز، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) عنوان کرد: الگوی ما فاطمه زهرا (س) است؛ حضرت فاطمه (س) یک مکتب است و نرم افزار مدیریتی تمام مدیران الهی از صدر خلقت، مکتب فاطمه است.

 

وی با اشاره به اینکه پیشرفت در منطق اسلامی ابعاد وسیعی دارد، تصریح کرد: پیشرفت علم، اخلاق، عدالت، اقتصاد، عزت و اعتبار بین‌المللی و... از ابعاد پیشرفت هستند؛ پیشرفت در عزت و اعتبار و استقلال سیاسی و پیشرفت در بندگی از جمله منطق اسلام در پیشرفت است‌. 

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد، امید را قوه محرک پیشرفت دانست و ابراز کرد: ملتی که ناامید باشد و خود را تحقیر کند، هرگز پیشرفت نخواهد کرد؛ امروز تمام اسکتبار در راس آن آمریکا، از تمام توان برای القای ناامیدی و به بن‌بست رسیدن استفاده می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در تمام سال‌ها مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند، یاد آور شد: گرانی‌ها ریل‌گذاری از قبل است؛ قطعا وضعیت مطلوب خواهد شد و در خصوص اشتغال کارهای خوبی در برنامه دولت است.

 

کد خبر 1241595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha