فرصت های سرمایه گذاری برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی می‌کند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: فرصت های سرمایه گذاری خراسان شمالی برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند.

ابوالفضل اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۲ فرصت سرمایه گذاری برای مجتمع گردشگری واگذار شده و در صورت واگذاری تمام فرصت ها پس از بهره برداری، برای بیش از ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

 

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اظهارکرد: 9 فرصت سرمایه گذاری بی نام این استان آماده واگذاری به سرمایه گذاران است و کلیه زیرساخت های آن انجام شده است.

 

 

اسماعیلی عنوان کرد: طرح های مزیور شامل مجتمع گردشگری، کمپ، مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی، سفره خانه سنتی و رباط ها است که در صورت وجود متقاضی و سرمایه گذاری آن ها واگذار می شود.

 

وی تصریح کرد: حجم سرمایه گذاری فرصت های مزبور بستگی به درجه نوع کار دارد و سرمایه گذاری آن متفاوت است، ۲ سال گذشته براساس پیش طرحی که انجام شد حجم آن ۴۰۰ میلیارد ریال بود که اکنون این رقم بسیار افزایش یافته است.

 

وی اضافه کرد: اختصاص تسهیلات در این حوزه سقف ندارد و پرداخت آن از یک میلیارد ریال به بالا است.

 

اسماعیلی با اشاره به ظرفیت های گردشگری این استان افزود: این استان دارای مناطق نمونه گردشگری رویین و درکش است و با توجه به قرار گرفتن این استان در جاده مواصلاتی حوزه‌های تفریحی و سرگرمی، نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است.

 

وی تصریح کرد: اولویت سرمایه گذاری استان در مسیر راه اصلی از جنگل گلستان تا فاروج می باشد.

 

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می کردند.

 

هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند و در مجموع شمار تخت های اقامتی در این استان به هزار تخت می رسد.

 

استان خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

 

 

 

کد خبر 1241611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha