حجاب و عفاف نماد فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است

حجت الاسلام غبیشاوی، عفاف و حجاب را کارگاهی دانست که می تواند با ناهنجاری ها مقابله کند و گفت: کسانی که برای حجاب ایستادگی می کنند نمایندگان جامعه اسلامی هستند.

گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، ظهر امروز جمعه (۲ دی) در آئین عبادی سیاسی خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه (ع) این شهر برگزار شد، با تسلیت به فرارسیدن سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: الگوی زندگی حضرت زهرا (س) هیچگاه کهنه نمی‌شود، از این رو شناخت سیره فاطمی و تمامی لحظات حیات این بانوی بزرگوار بر همگان لازم است.

 

خطیب نماز جمعه آبادان، افزود: حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان، برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان و برگزیده زنان عصر خویش بود که مقامش تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نبوده و در تمامی اعصار جریان دارد.

 

وی در بخشی از سخنان خود، با اشاره به استفاده دشمنان انقلاب اسلامی از حربه و ترویج بدحجابی در کشور برای ضربه زدن به نظام اسلامی، تصریح کرد: دشمنان سعی دارند با ترویج بدحجابی کشور را با خطر فرهنگی روبه رو کنند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی حجاب و عفاف را نماد فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی خواند و اضافه کرد: در طول قرن ها مردم ما با استفاده از حجاب و عفاف در برابر استکبار ایستادگی کرده و اجازه نداده‌اند دشمنان به اهداف فرهنگی خود برسند.

 

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب یک کارگاهی است که می تواند با ناهنجاری ها مقابله کند، ادامه داد: کسانی که برای حجاب ایستادگی می کنند نمایندگان جامعه اسلامی هستند.

 

امام جمعه آبادان، خاطر نشان کرد: اگر در خصوص حجاب کم کاری شود و امر به معروف و نهی از منکر صورت نگیرد باید در آخرت پاسخگو بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید میلادی، ابراز کرد: مسیحیان مانند مسلمانان از فرستاده خداوند پیروی می‌کنند اما برخی بدنبال بی راهه رفتن هستند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی، عنوان کرد: برخی رهبران مسیحی مسبب جنگ های ویرانگر از جمله جنگ جهانی دوم بودند و ده ها میلیون انسان را به خاک و خون کشاندند.

 

وی یاد آور شد: متاسفانه برخی رهبران مسیحی اکنون در اختیار صهیونیست ها هستند و به نام دین مرتکب جنایات هولناکی می‌شوند.

 

کد خبر 1241666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha