۳  نمایش رادیویی در خراسان جنوبی تولید می شود

حجت الاسلام محقی با تاکید بر تولید محتواهای موثر با محوریت گفتمان انقلاب و مسجد با بهره گیری از قالب های هنری گفت: در بحث رادیو تئاتر، سه نمایش با محوریت زندگی سردار دلها به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی محقی صبح امروز شنبه (۳ دی) در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهار کرد: مساجد نقش مهمی در توسعه فرهنگی کشور برعهده دارند.

 

سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت حدود ۶۸۰ باب کانون در سطح استان افزود: از این تعداد، ۶۰ درصد در مناطق روستایی و ۴۰ درصد در مناطق شهری راه اندازی شده‌اند.

 

وی به فرموده امام خمینی (ره) «مسجد سنگر است؛ سنگرها را حفظ کنید» اشاره کرد و گفت: خدمات و فعالیت های گسترده این شبکه فرهنگی در سطح استان نیازمند اطلاع‌رسانی است.

 

حجت‌الاسلام محقی همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی - هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج ...» ادامه داد: بخش عظیمی از فعالیت‌های حوزه فرهنگ‌ که توسط نخبگان مسجدی و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری انجام می‌شود می‌تواند از قاب برنامه‌های صدا و سیما به اطلاع مردم رسانده شود.

 

وی کسب رتبه در رویداد ملی فهما توسط مدیران کانون‌های مساجد خراسان جنوبی در سال گذشته را یکی از این موفقیت‌ها برشمرد و گفت: در حوزه تولید سرود با حوزه هنری خراسان جنوبی و خانه سرود تفاهم نامه همکاری امضا شده است تا سرودهای فاخر و انقلابی تولید شود.

 

وی با تاکید بر تولید محتواهای موثر با محوریت گفتمان انقلاب و مسجد با بهره گیری از قالب های هنری یادآور شد: در بحث رادیو تئاتر، سه نمایش ۱۰ دقیقه ای با محوریت زندگی سردار دلها به همت ستاد کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی تولید می شود.

 

سرپرست ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی همچنین با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عج) روستای آسفیچ در حوزه کارآفرینی، یادآور شد: این کانون که امروز پیوند بین برنامه‌های مسجد، فرهنگ و کارآفرینی را در مقام عمل محقق کرده است،‌ در سفر دوم ریاست جمهوری به خراسان جنوبی توسط معاون بانوان ریاست جمهوری مورد بازدید قرار گرفت.

 

همچنین علیرضا آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در این دیدار اظهار کرد: انجام دادن کارهای فرهنگی در شرایط فعلی با زمان قدیم، بسیار متفاوت است؛ جوان امروز،‌ فضای مجازی را در اختیار دارد که نیازمند مدیریت بسیار هنرمندانه و هماهنگی بین دستگاهی است.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام کارها و برنامه‌های فرهنگی در قالب قرارگاه و اتخاذ تصمیمات عملیاتی، بر برگزاری جلسات مشترک بین این نهاد و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، پوشش تصویری و خبری خیلی خوبی از این سفر به استان انجام شد و تصاویر بسیار نابی از حضور باشکوه مردم در شهرستان های مختلف به جهان مخابره شد.

 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی همچنین بر انتقال سوژه های مختلف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به صدا و سیما تاکید کرد.

 

 

کد خبر 1241760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha