شاعر متعهد به انقلاب وفادار است

قزوه با بیان اینکه قدر شاعران اوایل انقلاب را ندانستیم، گفت: شعر اجتماعی همچنان در ادبیات انقلاب پر تپش و زنده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «علیرضا قزوه» در نشست «نقش شعر در وقایع اجتماعی» که عصر دیروز در سرای کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: شعر بزرگان ادبیات ایران دارای مضامین بلند اجتماعی است. اصطلاح حکیم به دلیل توجه به مسایل اجتماعی و سیاسی برای شاعرانی مثل رودکی، فردوسی و سنایی به کار می رفته است.

 

این شاعر با بیان اینکه شعر اجتماعی سنگ بنای ادب فارسی است، عنوان کرد: شعر اجتماعی از دوران قبل تا امروز در شعر فارسی غلبه داشته است. اشعار شاعران بزرگ مثل مولانا، سعدی و نظامی سرشار از مضامین اجتماعی است. اشعار سبک هندی نیز سرشار از مضامین اجتماعی است.

 

وی با اشاره به اینکه تمام شاعران در دوران مشروطه اجتماعی سرا بودند، بیان کرد: شعر انقلاب اسلامی فرزند ادبیات مشروطه است. شعر اجتماعی همچنان در ادبیات انقلاب زنده و پر تپش است.

 

قزوه با بیان اینکه شاعران بزرگی مانند مولانا و حافظ اشعار خود را با نام خدا، پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) آغاز می کردند، تصریح کرد: بزرگان شعر ادب فارسی که خالص و پاک شعر می گفتند، ماندگار شدند. شاعران دهه 60 پیرو شاعران بزرگ بودند و شکوفا شدند.

 

این شاعر و نویسنده با اشاره به قدر شاعران اوایل انقلاب را ندانستیم، اظهار داشت: به همین دلیل با افول شعر در دهه های 80 و 90 مواجه شدیم. تاریخ انقلاب اسلامی خاطرات تلخ و شیرین زیادی پشت سر گذاشته است، شاعری که متعهد باشند همیشه به انقلاب اسلامی وفادار است.

 

 

کد خبر 1242235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha