تاکيد رئيس جمهور برکار فرهنگي در طرح حجاب، نفي وظايف ديگر ارگان ها نيست

فرهنگي: مريم مجتهد زاده گفت: تاکيد رئيس جمهور برکار فرهنگي در طرح حجاب؛ به معناي نفي ورود ديگر ارگان هاي مسئول در حيطه عمل و اجرا نيست.

مريم مجتهدزاده، رئيس مرکز امور زنان وخانواده رياست جمهوري، با اعلام اين مطلب به خبرنگار شبستان گفت: تاکيد مقام محترم رياست جمهوري بر کارفرهنگي درباره حجاب به معناي نفي ورود ديگر ارگان هاي مسئول در حيطه ي عمل و اجرا نيست و ايشان به ريشه ها پرداخته و اينکه مساله حجاب و عفاف بايد خيلي جدي تر مورد بحث و دقت نظر قرار گيرد.

وي افزود: نظر مرکز امور زنان وخانواده رياست جمهوري، نيز همين است وما هم راهکارهاي فرهنگي را بيشتر بها مي دهيم و در واقع يکي از وظايف اين مرکز هم همين برگزاري برنامه هاي فرهنگي است.

مجتهدزاده با بيان اينکه پيگيري بحث ترويج حجاب و عفاف يکي از وظايفي است که در برنامه چهارم توسعه بر عهده مرکز رسيدگي به امور زنان گذاشته شده است، تأکيدکرد: اين مرکز در اين راستا فعاليت هاي زيادي داشته است که ازجمله آنها ارتباط با مراکز مختلفي است که متوليان مسأله فرهنگي کشور هستند و دراين زمينه فعاليت مي کنند.

وي بااعلام اين موضوع که نقطه اتصال و ارتباط مراکزگوناگون در شوراي اجتماعي کشور رقم مي خورد، تصريح کرد: در اين راستا ستادي تشکيل شده و وظايفي را براي تمام دستگاهها تعريف و تعيين کرده است که در اين بين 6 وظيفه عملياتي و برنامه ريزي بر عهده مرکز رسيدگي به امور زنان تعريف شده که ما نيز دراين سالها در حد توان خود به اين وظايف عمل کرده ايم.

مجتهدزاده در ادامه با اشاره به جزئيات اين وظايف اظهار داشت: ازجمله اين اقدامات طراحي و برگزاري دوره هاي آموزشي و اقناعي پيرامون بحث حجاب ونيز تأليف کتب است که ما از صاحب نظران و انديشمندان جهت پاسخگويي به شبهات دعوت کرده ايم. شناسائي و رصد مسائلي که به عنوان آسيب هاي حجاب و عفاف مطرح هستند وتبديل آنهابه نقاط قوت و مشارکت با مراکز ديگر در مقابله با هجمه هاي فرهنگي، را از ديگر وظايف اين مرکز است.

رئيس مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري در ادامه با تأکيد بر اينکه اين مرکز يک حوزه ستادي است و تنهاوظيفه سياست گذاري و برنامه ريزي درسطح کلان رابرعهده دارد، تصريح کرد: دراين راستا ما پس از انجام سياست گذاري ها؛ برنامه هاي پيشنهادي خود را به گونه اي به دستگاهها و مجموعه هاي ذيربط ابلاغ مي کنيم که آنها بتوانند درحيطه وظايف و اختيارات خود آنها را عملياتي کنند.

وي در پايان تاکيد کرد: مثلا عملياتي کردن طراحي مدهاي اسلامي برعهده اين مرکز نيست چراکه مرکز رسيدگي به امور زنان يک حوزه ستادي است نه يک حوزه سخت و عملياتي؛ فلذا دراين زمينه فعاليت هاي زيادي اعم از کارهاي تحقيقاتي، پژوهشي، مطالعاتي وطراحي صورت گرفته است اما عملياتي کردن درست اين برنامه ها به عهده دستگاه هاي ذيربط است.

پايان پيام/

کد خبر 1243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha