تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر احصاء نیازهای موسسات قرآنی و کانون های مساجد/ شرق استان کرمان را به صورت ویژه حمایت می کنیم

اسماعیلی با اشاره به اینکه اعتبارات ویژه ای برای حوزه فرهنگ و هنر شرق استان کرمان در نظر می گیریم؛ بر احصاء نیازهای این حوزه از جمله در خصوص موسسات قرآنی و کانون های مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بم؛ محمدمهدی اسماعیلی، پنجشنبه(۸ دی) در جمع اهالی فرهنگ و هنر و رسانه شرق استان؛ یاد و خاطره جانباختگان زلزله بم را گرامی داشت و گفت: تصاویر غمناک آن زلزله مهیب برای همیشه بر روح و جان ما حک شده است.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد شهدا به ویژه سیدالشهدای مقاومت را گرامی داشت و افزود: امیدواریم در این سفر بخشی از مشکلات حوزه فرهنگ و هنر و رسانه را برطرف کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه رویکرد دولت مردمی است و تلاش می کند با حضور میدانی مشکلات مردم را حل کند؛ گفت: در سفر رئیس جمهوری اعتبار لازم برای مجتمع های فرهنگی باقیمانده اختصاص یافت و در شرق استان اعتبارات در حال تخصیص است و همه را به بهره برداری می رسانیم.

 

 

اسماعیلی بم و شرق استان کرمان را یک حوزه حاصلخیز فرهنگی و هنری توصیف کرد و افزود: این منطقه بزرگانی دارد که هر کدام یک تاریخ مهمی از افتخارات این خطه را روایت کردند؛ در موسیقی، سینما، شعر، تئاتر و... که نشان می دهد در این منطقه هر قدر سرمایه گذاری کنیم منتج به نتایج بالا می شود.

 

 

وی با بیان اینکه آموزش های رایگان هنری از سال گذشته برای ۱۰۰ هزار نفر در مناطق محروم آغاز شد و تا مرحله مهارت آموزی کامل ادامه می یابد؛ تاکید کرد: مدیرکل استان همت کند تا این موضوع در این منطقه به اجرای کامل برسد.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اعتبارات ویژه ای برای این منطقه در نظر می گیریم و در حوزه سینما، معاونت تفاهم نامه خوبی انجام داده و استاندار هم حمایت می کند؛ اظهار کرد: در حوزه مربوط به تکمیل درخواست های تئاتر و استودیو، برآورد انجام و بودجه اختصاص داده شود تا دو سه مطالبه عالی و فوری اهالی فرهنگ و هنر در همین سفر انجام شود.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در خصوص فعالین قرآنی کار مهمی در وزارتخانه شروع شده که طرح مهم آموزش قرآن است و در استان های متعددی اجرا شده و کاملاً  موفق بوده و خروجی های روشنی داشته است؛ از معاونت مربوطه خواست تا طرح بشری قبل از پایان سال جاری در شرق استان اجرا شود که در خراسان جنوبی و سمنان یا جمع های بالای هزار نفر در حال انجام است.

 

 

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه نیاز موسسات قرآنی و کانون های مساجد توسط مدیرکل ارشاد استان احصا شود و در اختیار قرار بدهند که در همین سفر تخصیص اعتبار خواهیم داد؛ افزود: صنعت چاپ نکته مهمی است و تاکید می کنم جشنواره ویژه ای برای صنعت چاپ در این منطقه در سال های آتی در نظر بگیریم تا توقع دوستان برآورده شود و در بحث هنرستان هنرهای زیبا در خصوص امکانات و تکمیل کمک می کنیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت این است در هر استانی حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه راه اندازی شود و حتماً شرق استان کرمان نیاز به این بحث دارد و ما آماده همکاری در زمینه تخصیص اعتبار هستیم و استاندار و نماینده نیز همکاری می کنند.

 

 

 

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به تمشاخانه نیز برآورد شود تا  در این سفر اعتبار لازم گذاشته شود؛ گفت: صندوق هنر و بیمه که مطالبه رسانه و هنرمندان است؛ برای همه افرادی که استحقاق عضویت دارند، کار در این سفر انجام می شود.

 

 

وی ادامه داد: در خصوص جشنواره های مربوط به بم آماده همکاری هستیم زیرا این منطقه ویژه است و دوستان کمک کنند چه در حوزه موسیقی مقامی، تئاتر، فیلم، شعر و ادبیات و ... حتی می شود جشنواره کاملی ویژه منطقه شرق استان در یک مناسبت مهم پیش بینی کرد تا جشنواره برپا شود.

 

 

اسماعیلی با افزودن این مطلب که در کتابفروشی ها سیاست جدی دولت حمایت از ایجاد و توسعه کتابفروشی ها است و در واقع نمادهای فرهنگی شهرهای ما هستند که باید تقویت شوند؛ تصریح کرد: حتماً این کار را در بم نیز به صورت ویژه انجام می دهیم؛ مردم بم نشان دادند چه مردم بزرگی هستند و از دل آن حادثه هولناک با نشاط، اقتدار و هویت قوی مجدداًرویش پیدا کرده و امروز بم مانند نگین درخشان در حوزه فرهنگی کشور می درخشد.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی گفت: همیشه در مقابل کسانی که می خواهند شکاف و دو قطبی در جامعه ایرانی ایجاد کنند، مردم هستند که با قدرت و شجاعت و شهامت پای آرمان های امام و انقلاب ایستاده و تلاش بدخواهان را ناکام می گذراند و دشمن در اتفاقات اخیر با تررویست رسانه ای تلاش کرد بین آحاد مردم شکاف بیندازد و توده های مردمی را به بهانه های مختلف مقابل هم قرار بدهند اما مردم با استناد و اتکا به هویت تاریخی خود به میدان آمدند و حضور مردم در تشییع شهدای گمنام یک حماسه تاریخی بود که در تهران و حتی در روستاها آحاد مردم پای آرمان های شهداء امام و انقلاب آمدند و مجدداً انقلاب را بیمه کردند.

 

 

 

وزیر ارشاد در پایان گفت: شهید سلیمانی افتخار جهان اسلام است و این پرچم همچنان پابرجا است و به دست صاحب اصلی اش خواهد رسید.

کد خبر 1243013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha