پوشش نامتعارف امروز بانوان نافرمانی مدنی است|لزوم چاره اندیشی برای جلوگیری از بروز ناهنجاری در تقارن نوروز با ماه رمضان

سردار میرزایی به اغتشاشات اخیر و نقش فضای مجازی در بروز حوادث اشاره کرد و گفت: عدم نظارت بر فضای مجازی مشکلاتی را همراه داشت که علیرغم تاکیدات رهبری این فضا جدی گرفته نشد و نافرمانی های مدنی در پی این کوتاهی ها در مقوله حجاب نیز در حال رواج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سردار مرتضی میرزایی، امروز(۱۰دی) در نشست قرارگاه عفاف و حجاب استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه در جامعه امروزی بی حجابی به عنوان یک اعتراض مدنی در حال استفاده است، اظهار کرد:  در این ایام در ارتباط با برخورد عفاف و حجاب  در خصوص طرح ناظر یک باشدت سالیان گذشته درحال برخورد هستیم.

                    

فرمانده انتظامی استان مازندران با تاکید براینکه همه توان و تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا شاهد رشد و ارتقا امنیت و آرامش و آسایش خاطر مردم شریف استان مازندران باشیم، گفت: از ابتدای مهر ماه امسال تا دیروز به ۴۶هزار و ۱۳۵مورد تذکر به واحد های صنفی در راستای اجرای طرح ناظر یک داشتیم.

 

وی با بیان اینکه در این مدت اخطار و پلمپ ۴هزار و ۱۲۰مورد بود، افزود:  در بحث عفاف و حجاب در سه ماه بیش از سه هزار و ۵۰۰واحد پلمپ داشتیم.

 

سردار میرزایی با بیان اینکه در رابطه با طرح ناظر ۲از تذکر کتبی تا پلمپ را داشتیم، گفت: بعد از حذف گشت ارشاد در پی اتفاقات و حوادث اخیر جایگاه این گشت در کشور تضعیف شد و شاهد هجمه های سنگین از سوی برخی مسئولین و چهره های شاخص هستیم.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه کشف حجاب در معابر و مکان های مختلف داریم حرمت ها شکسته شده است، ادامه داد: عدم نظارت بر فضای مجازی نیز مشکلاتی را همراه داشت که علیرغم تاکیدات رهبری این فضا جدی گرفته نشد و نافرمانی های مدنی در پی این کوتاهی ها در مقوله حجاب در حال رواج است.

 

سردار میرزایی با بیان اینکه نافرمانی های مدنی نیز از سوی دانش آموزان و دانشجویان و خانواده ها شاهدیم، افزود: برخی افراد با نیروهای انتظامی نیز اهانت آمیز رفتار می کنند اساتید و معلمین و دانشگاهیان نیز همراهی می کنند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه الگو سازی عفاف و حجاب در رسانه ملی مشاهده نمی شود، بیان کرد: همچنین توجه به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نمی شود.

 

سردار میرزایی  با بیان اینکه از سوی مدیران آموزش و پرورش دانشگاه ها و علوم پزشکی شاهد انجام اقداماتی برای رعایت عفاف و حجاب نبودیم، اضافه کرد: انجام ورزش های صبحگاهی با رعایت شئونات اسلامی در پارک ها و ورزشگاه ها باید از سوی ورزش و جوانان پیگیری شود؛ برخورد قاطع با بلاگرها؛ نظارت بر پوشش سازمان ها و ادارات؛ نظارت برمحصولات فرهنگی و رسانه ها نیز باید مورد توه باشد.

 

وی با بیان اینکه در مقوله رفع معضل بی حجابی حمایت ائمه جمعه مورد انتظار است و نباید منفعل باشند، گفت: خداوند متعال را شاکریم در مازندران وضعیت متفاوت تر از دیگر استان هاست البته در آینده عیدنوروز و ماه رمضان تقارن دارند که باید از هم اکنون برای جلوگیری از بروز مشکل در این ایام برنامه ریزی شود.

کد خبر 1243551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha