مهارت آموزی به جای مدرک گرایی در سطح جامعه ترویج شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه مهارت آموزی، آموزش و یادگیری بایستی به جای مدرک گرایی در جامعه ترویج شود، گفت: آموزش‌های مهارتی باید منجر به نقش آفرینی فارغ التحصیلان در ایجاد اشتغال و تحرک و پویایی در سطح جامعه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۴ دی) در جمع مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایلام، اظهار کرد: خدمت کردن و تاثیرگذاری در مراکز آموزشی به خصوص مراکز مهارتی توفیق بزرگی برای مسئولان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار  با بیان اینکه خدمت کردن در مراکز آموزشی در جامعه بسیار تاثیرگذار است، باید برای یادگرفتن در مراکز آموزشی تلاش شود، گفت: مدرک گرایی افت بزرگی است و باید این مسئله جای خود به مهارت آموزی و آموزش و یادگیری دهد.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: نخبگان باید کارآفرین باشند و برای دیگران شغل ایجاد کنند، اینکه خود نخبگان بیکار باشند فاجعه آفرین است.

 

وی با اشاره به اینکه دانش و علم باید کاربردی و مهارتی باشد، افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید تاثیرگذار و نقش آفرین باشند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: متاسفانه در تعدادی از مدارک رشته‌های دانشگاهی برای اشتغال مشکلاتی داریم، تصریح کرد: برای حل مشکل اشتغال در جامعه باید به سوی رشته‌ها و فراگیری کارهای مهارتی حرکت کرد.

 

وی یادآور شد: نقش استاد و معلم در یادگیری و مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان بسیار مهم است، باید زمینه‌ها و امکانات لازم برای مهارت آموزی در استان فراهم شود.

 

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: آموزش‌ها مهارتی باید منجر به نقش آفرینی فارغ التحصیلان شود، باید در تربیت نیروهای مهارتی حداکثر تلاش توسط معلمان و اساتید صورت گیرد.

کد خبر 1244640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha